Okej.. detta blir pinsamt men vad fan

2009-04-16 @ 23:06:43

Jag är med i en tävling på frisörens Bobbys hemsida.. Det går ut på att man ska lägga in den värsta frisyren man har haft.. Och detta är mitt bidrag:



Det är ju så pinsamt så att det gör ont! Historien bakom denna frisyr:
En gång.. när jag gick i ettan på gymnasiet (och var riktigt fint blond!) så fick jag för mig att färga det mörkare blond. Själv. Det blev grått. Tog en mörkare färg. Ännu mer grått. Tog en ännu mörkare färg. GRÖNT. Och jag färgade säkert håret 7 gånger innan jag gick till en frisör som gjorde mig mörk brunett! Snacka om felsteg! Men, denna bilden är inte från den tiden. Jag färgade tillbaka mitt blonda hår efter några månader som brunett.. Och sen så gick det några år men under de sista veckorna av graviditeten så fick jag en nojja igen.. Eller rättare sagt Peter kallade mig chicken som tog samma hårfärg som vanligt till att färga utväxten Så då var jag ju bara tvungen att bli mörkblond igen. Hjärncellerna hade bebisen i magen tillfälligt beslagtagit så jag gjorde detta misstag ÄNNU EN GÅNG! Som ni ser på bilden. Håret bestog av alla möjliga färger! Fläckvis blond, grön, grå.. ja allt. Och som jag grät efteråt och sprang till alla frisörer i värnamo men alla vägrade hjälpa mig för detta hade slitit så på mitt hår och håret var som tuggummi så skulle det färgas igen skulle det förmodligen ramla av. Så man fick vara grön, grå, blond huvud på förlossningen :P Men sen tog Therese saken i egna händer och blekte håret. Men håret vart ju så slitet så när jag klippte page frisyr i somras så behövdes det verkligen! Nu är jag och förblir blond! INGA MER EXPERIMENT! :)

Så min motivering till att vinna är att efter alla mina felsteg så förtjänar jag att känna mig nöjd med mitt hår för en gångs skull!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll