Alexander redan 2 månader!

2008-04-20 @ 19:09:15

Ja jösses vad tiden går! Min lilla skrutt blev 2 månader igår! Och han växer så det knakar! vet inte om jag har fått anabola i brösten då han precis börjat använda storlek 62 men REDAN vuxit ur två st pyjamaser! Han måste ju dragit iväg på längden rejält! Men vi får se i morgon. Då är det 8 veckors kontrollen. Ska bli spännande att se vad han väger nu oxå. Det va ju ett tag sen vi vägde och mätte. Sist va ju den 1:a april och då ägde han 4230g och va 55,5 cm lång. Sen får vi se om han får en OK stämpel i rumpan av läkaren.. det hoppas vi! Men tror inte det ska vara någon fara.

Har hunnit tagit en MASSA nya bilder de senaste dagarna och lägger upp några här:

501045-72

Ligger och myser i mammas och pappas säng

501045-67

Såå söt han är, min skrutt!

501045-73

Sötnosen

501045-68

Älsklingen va så trött så han somnade i babysittern

501045-69

Pappa va glad då HV71 blev svenska mästare i fredags och tyckte Alexander
skulle ha en HV hatt på en bild.. Men det ville INTE Alexander.
Och tyvärr älskling...


501045-81

image81
..Alexander är Djurgårdare som sin mamma ;)

501045-71

Skrutt-plutten glad i morse efter frukosten :)

501045-70

Mammas älskling!


Filmade även honom i morse då han låg och "pratade" för fulla muggar! Så söt min plutt!






Igår så bakade jag moccarutor, skurna chokladkakor och chokladbollar till dopet som vi ska ha den 3:e maj. Hann med mycket medan skrutten va med pappa på stan och sov gott i babyskyddet. Sen efter att ha sovit i några timmar hemma och ätit så blev han mammig så jag satt han i bärselen medan jag skar upp moccarutorna och la dom i burkar. Och han somnade ganska snabbt och vaknade när jag bara hade tre kvar att lägga i så det funkade utmärkt :D Men längtar tils jag får bärsjalen då den verkar lättare att ha honom i och där han även kan ligga ner.

Det enda jag har kvar att göra nu är att doppa de havreflarn som är kvar i choklad och göra tårtorna.. Känns skönt att ha bakat nästan allt nu för det är en hel del jag bakat!

image74

Moccarutor

image75

Gaffelkakor

image76

Skurna chokladkakor

image77

Färdiga havreflarn doppade i choklad

image78

Chokladbollar

image79

Rimbobullar

image80

Syltkakor



Andras kommentarer
Sofin

Oj va du är duktig med allt bakande :) Jag är glad om jag hinner duscha och kanske gå ut på en promenad, hehe. Eller hinner kanske inte är rätt ord för hinner mer gör jag nog men orkar, det är nog det som är problemet :D

Vad söt han är när han pratar, man undrar ju vad dom säger när det blir sådär långa utläggningar, hihi.

2008-04-21 @ 09:15:20
URL: http://sofin.wordpress.com/
Lena

Vad duktig du är gumman som har bakat och stått i... Är övertygad om att dopet kommer att bli en succé. Nyfiken vad lilleman kommer att väga idag. Dom växer snabbt våra små knyten.

Kramisar L.

2008-04-21 @ 10:56:33
URL: http://minaunderverk.blogg.se
Mammsen

Så duktig du har varit med att baka, men jag tror din mamma har varit minst lika duktig lr? Alexander växer så det knakar, tror du dopklänningen passar fortfarande? Pussar o kramar mormor.

2008-04-21 @ 13:29:20
Therese

Tack Lena!
Tror oxå dopet kommer bli bra :) Det är ju redan nästa lördag! Jösses vad tiden går snabbt!

Idag vägde lillskrutten 4900g! Snart är han förbi 5kg sträcket :P

KRAM

2008-04-21 @ 17:41:25
URL: http://magnussonarna.blogg.se
Therese

Hej mormor :P

Jo du har nog varit duktig att baka du med.. men inte lika duktig som jag ;) Dopklänningen kommer nog passa men om vi skulle ha haft dopet senare skulle den nog inte det.. Så det va tur att jag ville ha det i maj :)

Puss och kram från Alexander m familj

2008-04-21 @ 17:43:39
URL: http://magnussonarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll