Då va läkarkontrollen avklarad!

2008-04-21 @ 17:38:37

Då va det dags för Alexanders 8 veckors kontroll och allt va bara bra med honom! Inga fel alls! Läkaren sa att vi verkligen hade ett vackert barn och att han verkligen va långt fram i utvecklingen gällande sitt "prat". Han "pratade" med läkaren hela tiden :) Sen så vägde och mätte vi oxå så klart.. och det va ju ett tag sen..

Så här såg det ut sist:

Datum: 1 April
Längd: 55,5 cm
Vikt: 4230g
Huvudomfång: 38,6 cm

Och så här såg det ut idag:

Datum: 21 April
Längd: 57 cm
Vikt: 4900g
Huvudomfång: 40 cm

Så på 20 dagar har han gått upp 670g. Det är ju bra det då han fortfarande "bara" får bröstmjölk.
Han växer så det knakar min skrutt :)

Andras kommentarer
Camilla

Då är våra killar lika stora nu!
I torsdags vägde Vilgot 4830 gram och var 57 cm och huvudomfång på 40 cm :-)

2008-04-22 @ 22:55:38
URL: http://camilla2008.blogg.se
Therese

Då måste du ha grädde i dina tuttar :) Alexander gick upp ganska dåligt första månaden.. tror han bara gick upp strax över 500g då. och bvc sköterskan tyckte vi kunde ge ersättning på kvällarna om vi ville men vi kämpade på och nu går han upp mycket mer närmare 1200g
på en månad :) hon tog ju förgivet att vi hade börjat med ersättning då han började gå upp så bra i vikt men nopp :)

2008-04-22 @ 23:32:23
URL: http://magnussonarna.blogg.se
Camilla

Haha ja jag har börjat fundera på vad det är för super mjölk jag har. Lika förvånad varje gång vi lägger honom på vågen :-) men visst är det skönt att amningen fungerar så man slipper slabba med ersättning!

2008-04-28 @ 15:44:17
URL: http://camilla2008.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll