De senaste dagrana..

2008-04-01 @ 22:58:45

Ja.. bloggen har ju varit nedstängd de senaste dagarna så jag har ju inte kunnat skrivit nåt.

Nu somnar Alexander vid 00-01 tiden på nätterna, men bara för han somnar tidigare så vaknar han snabbare. Innan när han somnade efter 4:30 så sov han ju mellan 6-9 timmar utan att vakna. Men nu så vaknar han var fjärde timme! Lite jobbigt men det får jag stå ut med! Det va ju sååå skönt att slippa nattamma men tji fick jag.

501045-43

Sötisen är fööörbannad :)

Sen har vi även börjat använda Alexanders gunga lite smått.. första gången vi testade va han visserligen förbannad så då gick det inge vidare och andra gången va det kul en stund.. sen idag så upptäckte han mobilen som hänger ovanför och DÅÅÅ va det kul :) lite dumt ställe att ha mobilen på dock. Skulle ju hänga framför, inte ovanför! Lär ju få nackspärr! Och inte så lätt att upptäcka den heller.

501045-44

Andra gången vi testade. Han har även nya fina kläder som mamma gjorde
ett fynd på tradera!

501045-45

Sötnosen sitter och tittar på mobilen



Idag var det även dax för ett nytt BVC besök. Och han hade minsann gått upp rejält jämfört med tidigare gånger! Han hade gått upp 530g på 2 veckor! BM tog för givet att vi hade börjat ge honom ersättning då vi tidigare pratat om att göra det på kvällarna då han bara gått upp inom gränserna och kanske behövde gå upp mer. Men när jag sa att jag fortfarande bara ammar såg hon lite chockad ut. Men hon tyckte det va jättebra! Känner mig BRA idag för en gångs skull.. har varit lite jobbigt då han bara gått upp minimum gränsen nästan varje gång, men nu rycker han ifrån

Dagens mått

Datum: 080401
Ålder: 6 veckor
Vikt: 4230g (födelsevikt 3165g)
Längd: 55,5 cm
Huvudmått: 38,6 cm

Sen sa BM att våran son är VÄLDIGT tidig med att skratta, prata så mycket som han gör och vara med med blicken och så. Men det visste vi ju redan. Han har skrattat sen han va 4 veckor och leendet kom redan när han va runt 1 vecka. Och han "pratar" som bara den! Tittar på en och "pratar" och skrattar. Det är väldigt bra tycker BM! Så idag fick man äntligen känna att man verkligen duger som mamma! Det har varit en del jobbiga perioder, men nu verkar det vända!

Andras kommentarer
Lena

Otroligt vackert barn!!! Kram på dig gums.

2008-04-04 @ 22:10:43
Lena

Och självklart har han en söt Mamma med =)

2008-04-04 @ 22:11:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll