Alexanders mattider

2008-08-17 @ 21:41:01

Idag så började vi även ge Alexander mat vid middagstid oxå, så nu är det inte bara vid lunch. Och det har funkat kanon! Han har bara ätit ersättning EN gång idag!! Ska försöka fortsätta så om det funkar! Brukade ju även ge ersättning då han ska äta mellis för jag tycker det e så tjatigt med yoghurt hela tiden, men nu har jag hittat en massa recept på mellis så nu ska här varieras :) Så här åt han idag:

07:30 150 ml ersättning
08:45 1 portion gröt + frukt
11:45 1 portion hemmagjord tonfisksås med pasta
14:45  Päron och äppel puré med havre och kanel
17:45 1 stor burk pasta m kalkon + hemmagjord äppel/päronkräm och lite mjölk
19:40 1 portion gröt + frukt

Slutade även för några dagar sen med att ge lite katrinplommon efter lunchen för att förhindra förstoppning som han verkade ha lätt att få. Det va Peter som tyckte att vi inte skulle ge en massa katrinplommon i onödan för då vänjer sig kanske magen vid det och tillslut så kanske han inte kan bajsa själv alls. Och det har funkat kanon!Han bajsar iofs inte så stora lass längre utan nu är det lite flera gånger om dagen, istället för rejäla lass 2ggr/dag.

Andras kommentarer
Sofi

Hej hopp.. tonfisksås med pasta? Kan man tigga recept?? :D

2008-08-18 @ 08:10:45
URL: http://sofin.wordpress.com
Therese

Finns ett inlägg med receptet nu! :)

2008-08-18 @ 10:57:30
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll