Dagen idag

2008-08-14 @ 23:59:53

Idag så va det till att gå upp tidigt. Vi skulle besöka två st förskolor för att få en bättre bild av hur dom arbetar. Jag hade ju sökt plats på Borgens förskola som ligger mitt i skogen typ och dom är ute nästan hela dagarna och det verkade jättebra. Men så tog jg bort den ansökan då jag vill se mig om lite och även se om Borgens förskola skulle vara nått IRL..

Så vi begav oss först till Trälleborgs förskola. Egentligen skulle vi inte besöka den alls för jag va bara intresserad av antingen Pepparmyntans förskola eller Borgens förskola så det stod ju melln dom.. Men jag va trött när jag skulle ringa förra veckan och höra om vi fick komma och titta så jag såg aldrig parantesen som jag hade satt = reserv förskola :P

Men jag är VÄLDIGT glad för att vi va där! För jag fick en helt annan bild av stället än att bara läsa om det på internet! Och det va positiva saker! Visningen blev hela 40 minuter för jag hade MASSOR av frågor då jag vill veta hur dom jobbar och så.. och jag tyckte allting lät bra! Liknar faktiskt min mammas förskola väldigt mycket!! ;) Och det jag hade som krav hur dom skulle arbeta gjorde dom. Så det va bara positivt där!
- Barnen sover ute i vagnen!
- Dom har samling varje morgon och har egna platser i en halvcirkel med deras namn + bild.. så tar dom fram ett inplastat papper med deras namn och barnen lär sig se vilket namn som är deras
- Deras utegård ska byggas om så det blir nya fräsha saker!
- Dom arbetar med portfolio och tar en massa bilder och sätter in i barnets egna pärm.
- Dom har olika  teman som dom jobbar kring..
- Dom är ute minst en gång om dagen och är i skogen minst en gång i veckan

Det enda som va lite konstigt va att man ska ta med sig EGNA blöjor!!! Har jag nog aldrig hört talas om..

Sen bar det av till Pepparmyntans förskola. Och av det jag läst på internet så stod det ju mellan den eller Borgens förskola.. MEN VILKEN BESVIKELSE!!! Tur att man besökte förskolan innan man valde det!! Jag tycker nog allt va dåligt där, eller inte allt men det mesta.
- Barnen får inte sova ute
- Det va bara 50+ som jobbade där...
- Gamla fula lokaler
- Verkade inte ha några rutiner som samlingar eller något sånt!

Jag kände det så fort vi kom in där att det där va inte bra! Ville liksom ut därifrån direkt.. Så den blir det INTE!!!


Sen bar det av hem till Peters syster då Peter skulle hjälpa till att måla huset.. Dom har hållt på och renovera det i flera år nu och är nästan klara så vi va någr som hjälpte till. Även jag :P Jag tycker ju om att måla och har ju gjort det innan när jag jobbade på Stena Fastigheter.. Men det regnade titt som tätt under förmiddagen men sen så va det uppehåll efter det.. Vi hann göra klart ena långsidan och så ska vi dit i morgon igenoch fortsätta. Kul för Alexander att träffa sina kusiner oxå :)


När vi kom hem så va vi alla trötta.. Jag och Peter somnade inte förrän vid 02 tiden igår och jag gick upp 07:15 och Peter en timme efter så det blev ju inte lång sömn! Så Peter gick och la sig med Alexander i våran säng vid 18 medan jag satt och tittade på Glamour.. Men vid sista reklampausen så somnade jag i soffan :P Sen väckte Peter mig 21:15!!! Och Alexander sov fortfarande!! Så jag fick gå upp och väcka honom för han kan ju inte somna för natten kl 18!! Då skulle han ju gå upp vid 5:30 i morgon och det vill vi INTE!! Sen behövde han äta och få AD droppar oxå.. Och han va sååå trött!! Höll på å väcka han i flera minuter och han slog upp ögenen lite, men stängde dom lika snabbt igen.. Till sist så blev han less och vände sig om och fortatte sova :P Så söt :) Men jg fick upp han tillslut :) Men han va bara vaken en timme så la jag jhonom igen och han sonade gott igen.

Nu ska jag ta och gå och lägga mig snart igen.. Är fortfarande trött :)

Andras kommentarer
Lena

Hos OSS måste man ha med sig egna blöjor överallt i stan. Och jag tycker att det är rätt ok ändå. Då vet man att dom har bra blöjor på sig.



Duktig du är som kikar runt så:) Kam.

2008-08-15 @ 09:08:50
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Therese

Det är ju ingen stor grej direkt men jag har faktiskt aldrig hört talas om det...



Kram!

2008-08-15 @ 09:37:36
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll