Dagen idag

2008-08-08 @ 21:55:50

Idag så va det städ och tvättdag här hemma! Men det är svårt att få någonting gjort när Alexander kräver 100% uppmärksamhet! Så jag ringde Ansi och frågade om hon ville passa Alexander i några timmar, och det ville hon som tur va :) Men Ulla fick häta och lämna honom då Ansi varit på partaj igår :)

Ulla kom och hämtade honom vid 11:30.. sen kollade jag på reprisen av Glamour som jag missade igår och pratade med mamma. Sen va det bara att börja städa och tvätta. från 12:30-15:00 städade jag KONSTANT!! Satt inte ner 1 sek!! Ulla skulle komma tillbaka med honom efter 15 och jag va inte ens klar då! Jag hade inte hunnit vika in min tvätt från förra tvättdagensom jag aldrig hunnit göra.. Men allt annat hann jag med! Vid 15 slängde jag mig in i duschen för att hinna göra det innan dom kom tillbaka oxå.

Sen kom Peter hem från jobbet.. och han hann knappt komma innanför dörren när farfar och Eva ringde och sa att dom va utanför. Det va kul att dom kom på besök från Stockholm. Då hade ju varit här på dopet, men aldrig i lägenheten.
Och både jag och Alexander fick presenter :) Alexander fick en haklapp med laban (dom vet att jag älskar laban :) ) och en tygbok som jag hade tänkt köpa då han inte har någon!! Så det va ett bra köp :)

Sen fyller ju jag 20 år på onsdag så även jag fick ett paket :)
Peterrågade på skoj hur dom hade fått in 150 st servetter i det paketet och sen när jag öppnade så va det fina servetter i en servetthållare och under första servetten så va det 500 kr. Snacka om röta Peter hade som gissade rätt utan att ens känna på paketet. (eller gissning och gissning.. det va ju mer ett skämt :P )

Så åkte vi och åt pizza som farfar och Eva bjöd på. Det va rikigt gott!! Länge sen jag åt pizza!
Sen begav dom sig till deras landställe igen.

Och så har det hänt en annan riktigt ra grej idag ;)

Jag hade kollat på arbetsförmedlingens hemsida igår och det enda som jag skulle kunna jobba med som fanns där va på Max hamburgerestaurang.. Men jag HATAR ju Max :P och även Burger King.. Det ska vara Mc Donalds :P
Men iaf så sökte jag det jobbet igår, och i morse så ringde dom! Dom ville jag skulle komma på arbetsintrejuv på tisdag!! Haha! Snacka om flyt!! Så nu är det jag som ska plugga Max hamburgare ;) Jag vet inte ens vad någon heter :P Tänk om dom ställer någon fråga om deras mat.. Så håll tummarna att jag får det jobbet och börjar få in mer pengar :) Jobbet va deltid mellan 20-30 timmar och det passar ju bra då jag även ska börja ta körkort nu snart. Måste ha körkort till årsskiftet då jag funderar på att börja på komvux och utbilda mig igen.. Vill faktiskt bli barnmorska :) Jag har hittat mitt "kall" :P Så jag ska plugga så jag få gymnasiebetygen klara och så ska jag gå deras utbildning "omvårdnad"..



Sen så ska ju Alexander förhoppningsvis börja på föskola i mars och då måste jag ha körkort för det finns inga i närheten och om Peter jobbar och han inte kan lämna eller hämta så måste ju jag göra det.. Så det är bara att SÄMPA :)

Nej, nu ska jag snart se utröstningen i Paradise Hotel :) Jag såg aldrig det programmet när det gick förut och har börjat titta på reprisen som går på TV4 100 och nu har jag fastnat :)

Andras kommentarer
Sofi

Ett tips är att låta Alexander hjälpa till med att städa :) Vet att det låter knäppt men då får han ju något att göra liksom.



• Elis har hjälpt mig städa badrummet (han fick en egen liten wettextrasa att gnaga på, ren såklart. Och så fick han ligga mitt på badrumsgolvet och kolla in mig).



• Han hjälpte till att vika tvätt (Gnaga på ett par strumpor eller så..)



• Han lagar mat med mig (Sitter på diskbänken med en soppslev eller decilitermått eller nått och övervakar)



• Han bäddar rent i sängen. (Ligger MITT på medan jag tar bort alla lakan, sen får han en kudde eller kuddöverdrag att ta hand om).



Jaaa, han får ju inte mycket gjort, haha. Men han tycker det är såååå kul att hjälpa till. Skulle jag sätta honom en bit bort med sina leksaker skulle han garanterat protestera :)

2008-08-09 @ 07:56:17
URL: http://sofin.wordpress.com/
Therese

Tack för tipset!

Jag har inte direkt försökt mig på någon av dom... förutom att ligga på sängen medan jag viker tvätt. det funkar ibland.. sen har jag haft han i gåstolen eller matstolen i köket när jag gjort mat men han blir inte glad om man inte ger han uppmärksamhet. Men oftast har det blivit så att jag lagar till något lätt när han sover så jag hinner äta i lugn och ro..



Men jag ska testa dina tips :) Så får vi se hur det går :)

2008-08-09 @ 08:43:14
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Lena

Grattis grattis gumman!! Vad roligt för dig =) Håller tummarna stenhårt för dig, både med jobb, körkort och utbildning =) KRAMISAR.

2008-08-09 @ 09:10:44
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Therese

Tack tack! :)

Kram

2008-08-09 @ 09:46:38
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Sofia

Hej! Tittade in på din blogg och såg här att du sökt till Max :P visste du att jag har jobbat där själv? fast på hamngatan då, vintern 06/07 typ.. och min fästman jobbade där i 2 år innan han slutade nu i juni.. :) lite kul bara tyckte jag, du får meddela hur det gått sen! Jag kan alla burgarna så det är bara att fråga om du undrar ;)



Hade aldrig varit inne i en Maxrestaurang, än mindre KÄKAT där, när jag fick jobbet :)



Grattis i förskott också!!



Kram Sofia

2008-08-10 @ 16:36:02
URL: http://bananza.bloggsida.se
Therese

Hej!

Jasså?? :P



och du har gjort en ny blogg nu igen? :P

tappade bort din förra blogg då alla favoriter försvann då Peter installerade en uppdatering av webläsaren (KARLAR) ;)



Kram

2008-08-10 @ 19:07:43
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll