Ingen bra dag igår..

2008-08-08 @ 19:00:39

När jag vaknade igår så kände jag på mig att det inte skulle vara någon bra dag, och visst hade jag rätt.. Men allt dåligt ska ALLTID hända när Peter jobbar!

Det började med att en flyttfirma tömde lägenheten bredvid som en kille bara lämnat utan att betala räkningarna. Den har varit tom sen vi flyttade in (i januari) och dom väsnades som bara den! Och hundarna satt och morrade vid dörren.. Och så vågade jag inte gå ut med Diva då hon är lite vass, när dom höll på utanför och i trappen..

Men så va jag tvungen att gå till brevlådan och posta lite brev innan dom tömde den, så jag började med att ta ut Nisse.. Så jag gick runt huset mot brevlådan och får syn på grannens rottweiler/schäfer hane som står kopplad ute. Jag hann inte ens tänka förrän hunden hade slitit sig loss från linan och kom springande mot oss. Och detta är ANDRA gången hunden tar sig loss därifrån. Första gången va det när Diva höglöpte och han sprang rakt över vägen och va bara centimetrar från att bli överkörd!

Det blev ju slagsmål mellan Nisse och hanen Rambo.. Och hans husse va inte ens hemma! Och hans tjej va inne, det va hennes små barn som va ute med hunden... Och dom bara stod där så jag skrek åt dom att hämta deras mamma, och så gjorde dom det.. Och när hon kom så stod hon bara där ett tag och sa "vad ska jag göra??" JA VAD TROR DU?? Ta bort din hund!!! Sen gick hon och hämtade kopplet och stod en bit bort och försökte jaga bort Rambo med kopplet!! Sen när hon äntligen fått bort hunden som sprang mot framsidan gick jag och Nisse över vägen mot gräsmattan.. Där kollade jag igenom honom lite snabbt och gick på gräsmattan och rastade honom..

Men till min förvåning så kommer Rambo tillbaka från andra sidan av huset!! Då har hon inte ens fått tag i honom och han springer rakt över vägen mot oss!! Så det blir slagsmål igen.. Men tillslut så fick hon bort sin hund. Men hon frågade inte ens hur det va med Nisse eller bad om ursäkt eller någonting!! Sen när jag kom hem så kollade jag ut och då hade hon satt tillbaka hunden ute IGEN!! Fast han nu TVÅ ggr har tagit sig loss!! Då har man verkligen inte mycket innanför pannbenet!!

Det va inga större skador med Nisse.. Men han blödde från nosen och munnen så man blev ju rädd.. men det va inga sår där utan bara en svullnad, så det va ingen fara. Sen hade han några sår bakom örat och lite på halsen, men det va bara små sår. Det va ju ett under att det inte blev värre!


På kvällen när Peter va ute med Nisse så pratade han med en granne som hade sett allting och hon frågade hur det va med Nisse.. Sen berömde hon mig för att jag hade skött det så bra! Och det känns jättebra! När man är i en sån sittuation så kan man ju inte direkt tänka så mycket utan gör vad man tror är bäst.. Jag höll ju Nisse i kopplet hela tiden. Det finns ju vissa som släpper och låter hunden försvara sig, men det skulle bara göra saken värre. Så jag höll i.. mina händer va inte vackra efteråt och dom bara skakade! Sen så stod jag över hans rygg så att Rambo inte skulle kunna attackera bakifrån. Och om Rambo försökte gå runt Nisse så flyttade jag både honom och mig så att Nisse alltid hade ansiktet mot Rambo så han skulle kunna försvara sig. Och det va nog tack vare detta som det inte blev så stora skador. Jag tänkte aldrig på att jag skulle göra så utan det blev bara så och det gick ju bra! Det som är huvudsaken!

Andras kommentarer
Lena

Sådanna idioter skall faan inte få ha hund!!! vansinnig Tårarna rinner på mig... Fy!!! Du skötte detta helt otroligt bra gumman. Tur att du har en rottis och inte en liten rotta för då hade det int vart nåt kvar av voffsingen. Stackars "lille" Nisse... ryser



Massa kramar till dig vännen. En eloge till dig!! Och en smäll till idiotägarna Grrr

2008-08-08 @ 19:33:58
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Pappa

Anmäl dom! Det där är riktigt oansvarigt av dom. Gör det! Du har skador (på Nisse) att visa upp som bevis + nån granne du nämnde. Men gör det nu!

2008-08-09 @ 11:20:32
Therese

Peter vill inte anmäla.. och det är ju hans hund så det är ju upp till honom. Men hade det varit Diva så hade jag anmält dom!

2008-08-09 @ 18:37:47
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Linda (Tindragull)

Men alltså... En anmälan vore kanske på sin plats där??? Vad gör du om samma sak händer när du har Alexander med dig? Kan gå så jäkla illa sånt och de verkar ju behöva en tillsägelse om att inte ha hunden bunden ute!

2008-08-09 @ 23:57:19
URL: http://www.nogg.se/brunnsgatan4
Therese

Om Alexander skulle vara med så skulle jag ha släppt Nisse.. Då kan jag ju inte göra så mycket! Tror jag nog vem som helst skulle gjort, valt sitt barn före hunden.



Men det är så att när vi flyttade in här i januari så berättade vaktmästaren att dom under inte får ha kvar hunden att dom blivit tillsagda flera gånger att de måste göra sig av med hunden (för hunden skäller JÄMNT och har även attackerat andra hundar) Men dom skiter i det.. Och det händer inget heller.



Peter ska gå ner och prata med dom.. dom har inte varit hemma nu men han ska säga åt dom att dom inte kan ha hunden bunden där ute (för dom verkar inte fatta det själva)

2008-08-10 @ 00:32:41
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll