Mellanmål - päron och äppel puré med havre och kanel

2008-08-17 @ 16:39:49

Hittade ett JÄTTEBRA recept på mellanmål på internet!! Jag tycker det e svårt med mellanmål och det enda Alexander har fått är yoghurt med fruktpuré och jag tycker det är lite tjatig så det får han bara ibland och annars så får han ersättning.

En massa olika recept va det jag hittade och idag blev det denna. Den ska oxå tydligen funka jättebra för barn som ratar gröt, då den är lite gröt liknande!

päron och äppel puré med havre och kanel


2 päron
2 äpplen (gärna de gul/gröna söta)
1 dl havregryn
kanel

koka äpplen och päron tills de mjuknat, mixa.
 lägg havregrynen i blöt ca 10 min innan du blandar med dom. Ta mängd efter smak....krydda med lite kanel. blev ca 3 stora barnmatsburkar. bara att frysa in!


Men det blev faktiskt för mycket frukt så det blev ungefär 1 dl över och det gjorde jag äppel/päronkräm på!


Rör ut 1 tsk potatismjöl i lite kallt vatten och rör ner i "äppelkoket".
Servera som den är el med lite mjölk.

Alexander gillade verkligen päron och äppel purén med havre och kanel!!

Andras kommentarer
Sofi

Gjorde det där receptet idag och jösses vad gott det var!! Hade bara äpplen men det gick bra ändå :D Elis verkade gilla det också.

2008-08-19 @ 20:37:08
URL: http://sofin.wordpress.com
Therese

Kul!! Är verkligen glad att jag hittade detta då jag har svårt för det där med mellanmål till Alexander

2008-08-19 @ 20:45:54
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll