Precis lagat litte mellis till Alexander

2008-08-21 @ 16:07:44

Får se vad skrutten tycker om detta jag lagat till:

Majsplättar
1 ägg
1 dl vetemjöl
2 dl mjölk
1 msk olja eller smör
2 dl majs


Mixa majsen, blanda ihop alla ingredienser och stek i smör i plättlagg.

Alexander ska äta mellis snart så vi får se vad han tycker om det :)

Andras kommentarer
Sofi

Åh, äter han bitar? Elis bara kräks om han får en bit i maten :( det är puré som gäller. Men nu har han fått en liten liten tand så snart kanske det funkar bättre. Hur gjorde du när du började prova lite fastare mat?

2008-08-22 @ 08:04:18
URL: http://sofin.wordpress.com
Therese

Japp det gör han.. Jag hade köpt några fel burkar en gång som det va små bitar i och det gick hur bra som helst. Sen så testade jag ge honom ris för någon dag sen och det va inga problem det heller. Och majsplättarna tuggade han i sig. Så jag gjorde ju inte på något speciellt sätt när jag började.. utan han klarade av det själv

2008-08-22 @ 09:50:02
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll