Recept tonfisksås med pasta

2008-08-18 @ 10:56:35

Jag älskar denna maten och så tog jag undan lite innan jag saltade så även Alexander fick och han tyckte det va gott!

3-4 portioner (vuxna)

1 klick smör
1 purjolök
2 gula eller oranga paprikor
Paprikapulver
Vitlökspulver
2-3 burkar tonfisk i vatten
1-1½ förp passerade tomater
Svartpeppar
(Salt)

Sätt på pasta vatten!
Hacka purjolöken och paprikorna och fräs dom tillsammans med smörettills de fått lite färg. Tillsätt paprikapulver och vitlökspuver. Häll av vattnet från tonfisken och häll i tonfiskem tillsammans med purjolöken och paprikorna. Tillsätt passerade tomater och salta med svart peppar. Låt koka en lite stund. Ta av det som du vill ge din bebis och mixa det tillsmmans med lite smör. Tillsätt salt i din egna mat.

Serveras med pasta (tagiatelle) till dig själv..

Pastan till din bebis kan du mixa ner (vilken pasta som helst) och sedan koka enligt anvisningar. Går även bra att serveras med ris.

Smaklig måltid!


Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll