Såg en riktigt läbbig film igår

2008-08-18 @ 10:46:15

För första gången på säkert ett halvår så sätter sig Therese ner framför tvn och sätter på en film! Jag har en massa filmer på datorn som jag inte sett men jg har aldrig haft tid för att se dom, men igår såg jag TVÅ st!! Den första va riktigt dålig.. det va en såkallad "Therese film" = romantisk komedi.. men den va inge bra alls!

Suburban Girl



"Lantistjejen Brett Eisenberg är på väg rakt mot toppen på en av Manhattans mest populära tidningsredaktioner. Hon har stil, talang och ambitioner, men när det gäller privatlivet är karriären långt ifrån spikrak. Pojkvännen är en halvpubertal pundare och hennes bästa väninna är totalt blåst. Brett måste göra något åt saken och det är då hennes celebra chef Archie Knox gör entré på scenen. Han är framgångsrik, snygg och sexig – en perfekt partner för Brett. Eller hur? Det är The New York Times megapopulära svar på danska succén Nynnes dagbok, ”The Girls’ Guide to Hunting and Fishing”, som nu äntligen har blivit filmatiserad. Sarah Michelle Gellar ("Buffy", "The Grudge") och Alec Baldwin ("The Aviator", "Men Så Kom Polly") är det omaka paret i huvudrollerna."

Denna filmen får 1,5/10! Inte bra!!

One missed call



"Först händer det en. Sedan en till. Och en till. Collegestudenterna upptäcker kusliga röstmeddelanden på sina mobiltelefoner. Meddelanden från en nära framtid som spelar upp studentens egen röst i hans eller hennes sista stund i livetVarenda ett av de rysliga meddelandena förverkligas. Har de olycksbådande mobilsamtalen en och samma källa? Finns det någon tänkbar koppling mellan offren? Psykologistudenten Beth Raymond (Shannyn Sossamon) och polisen Jack Andrews (Ed Burns) lägger pussel för att få svar. Men de måste arbeta snabbt. För Beth har just upptäck ett illavarslande meddelande på sin mobiltelefon."

Denna filmen va riktigt spännande och läbbig!! Den rekomenderar jag verkligen!! Speciellt till pappa!! Du borde se den!! Filmen får 9/10!!

Andras kommentarer
Pappa

Har inte jag sett den? Verkar bekant... Äsch, får se den igen isåf. Men va bra, kan man kolla filmrecensioner här sen, så man vet vad man ska se. Måste vara bra om du säger det :-) Puss på dig gumman!

2008-08-18 @ 19:12:49
Therese

Det finns en liknande men jag kommer inte ihåg vad den heter!!! Det är ju den där där folk blir uppringda och får veta att dom har en vecka kvar att leva sen så dör dom på det mest konstigaste viset.. med den där tjejen som kryper upp ur brunnen ur tvn.. VAD HETTE DEN???? Detta är ju typ något liknande men jag tyckte den här va bättre!

2008-08-18 @ 20:59:28
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Lena

Den andra filmen heter 7 days som du tänker på!!! Måste se denna med, hr redan spanat ut den =) Kramar.

2008-08-19 @ 10:20:47
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Pappa

Ring... (heter filmen)

2008-08-19 @ 10:22:35
Pappa

Ringu/The Ring



Japanska original versionen (1998):

http://www.imdb.com/title/tt0178868/



Amerikanska versionen (2002):

http://www.imdb.com/title/tt0298130/



/Pappa

2008-08-20 @ 12:02:37

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll