Alexanders första tand har tittat fram

2008-12-03 @ 20:23:15

Har sett ett tag att Alexanders båda framtänder i underkäken varit svullna och att den vänstra sett ut att komma vilken dag som helst. Gissade på att inom en vecka skulle den komma upp. Tog dock bara någon dag för idag så syndes och kändes den :) Han har varit hur kinkig som helst idag efter första sovluren.. Det va det värsta jag varit med om! Och Peter sa att det är nog tänderna. Då kände jag i munnen på honom och den kände man klart och tydligt. Fick även se den efter lite övertalning då han inte alls gillar att man tittar eller känner i munnen på honom. Det tog hela 9½ månad innan första tanden tittade fram. Men som min mamma brukar säga.. Ju senare de kommer, desto längre håller dom :)

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll