Dagen idag

2008-12-08 @ 22:37:27

Dagen började med en snorig Alexander.. Märkte igår kväll att han började bli snorig och i morse så hade han hela näsan full me snor. Stackarn. Sen bar det av till sista mamma träffen på BVC. BVC sköterskan sa det att hon tyckte det va tråkigt att det va sista gången då vi varit den bästa gruppen :D Lite kul.
Alexander va över allt och ingenstans som vanligt.. De andra bebisarna satt och lekte fint på golvet och några kröp lite men inte så långt medan Alexander sket i det och gick längs sofforna och försökte ta BVC sköterskans penna och block.. Ja.. den ungen är ju då INTE blyg av sig!! Sen fick Alexander sin första KYSS!! Så fort vi kom dit och jag satte Alexander på golvet så försökte han pussa den enda tjejen som va där, men hon va inte intresserad. Sen så gick det ett tag och en annan kille där försökte pussa henne med men hon fattade inget och vände sig om. Sen efter ett tag så såg alla på Alexander och den andra killen (Calle). Calle satt och tittade på Alexander och Alexander stod på alla fyra framför honom, och tittade på honom. Sen så böjer sig båda två sakta framåt med öppna munnar (SAMTIDIGT!! Det va precis som i en kärleksfilm!! Bara musiken som saknades :P ) och kysser varandra! Precis så som man gör!! Calle hade huvudet lutat åt ena sidan och Alexander åt det andra. Och Calle drog ut tungan, men då backade Alexander :P Tur att han har någon gräns gällande killar iaf :P Gud vad vi alla skrattade åt dom!! Det såg så jäkla roligt ut!!! Ni skulle ha sett alltså!!

Efter mamma träffen så hämtade Peter oss och vi åkte till Ansi och fikade. Iaf jag och Alexander,Peter åkte vidare till Ulla som skulle snagga honom. Sen när dom va klara kom dom oxå dit. Ansi hade bakat både mjuk pepparkaka och... åååh nu kommer jag inte ihåg vad dom heter!!! Men det är ju såna som Leila har bakat med en masa nötter, marsmallows, dumlekolor mm som man blandar samman med choklad som sedan ska stelna.. Dom är faktiskt ganska goda fastän jag inte är förtjust i något utav innehållet :P Speciellt inte nötter eller mörkchoklad men just den där blandningen blir god konstigt nog.. Men det hade nog varit godare utan nötterna enligt min smak :P

Sen bar det av till Apladalens trafikskola för ytterligare en teorikurs. Efter kursen så stannade jag kvar ett tag då tåget hem inte gick förrän 18:36 och vi blev klara tidigare idag.. Så jag testade teorifrågor på deras datorer. Gick faktiskt ganska bra.. 57 rätt av 70 då man precis börjat plugga. Så det här kommer nog gå bra det! :)

När jag sen kom hem så va Alexander ganska varm. Så jag tog av honom byxorna och tänkte ta en temp innan jag skulle lägga honom vid 20 om han fortfarande va varm. Men han va inte alls lika varm som innan, men så kände jag han i nacken och han va ganska svettig där så jag tog en temp iaf. 38,4 hade han då. Då kan man ju undra hur mycket han hade innan jag tog av han byxorna då jag verkligen kände att han va riktigt varm! Stackars plutt! Han har varit kinkig nu i två dagar och jag tror att det beror på att andra framtanden är på väg upp. Den är lika svullen som den första va några dagar innan den kom upp. Men han hade inte så stora besvär av den första. Va bara lite kinkig under samma dag som jag upptäckte den. Så jag vet inte om febern och kinkigheten beror på tanden eller om det e tre dagars feber på g. Det får vi ju se. Han fick iaf en alvedon innan jag la honom och för en gångs skull så somnade han ganska snabbt! Behövde inte gå in en enda gång och lägga honom ner igen utan han somnade direkt. DÅ är han sjuk! Första gången han har riktigt feber.. En gång innan (när han va runt 6 månader) hade han runt 38,2 i nån timme men sen va det helt borta så jag tror nog inte det va någon feber egentligen..

Hoppas verkligen att han mår bättre i morgon min lilla sjukling!

Andras kommentarer
Camilla

Haha den där kyssen hade jag velat se :D

2008-12-08 @ 23:45:37
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Therese

Haha!! Jaa!! Så sjukt roligt!! Det där skulle man haft på film!! Och mobbat honom resten av livet samt visa hans senare flickvänner :P

2008-12-09 @ 00:35:35
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll