Dagen idag

2008-12-21 @ 00:43:12

Idag så va jag i stan och handlade kläder till Alexander som han ska ha på sig på julafton. Men fy fa vad dyrt det är med fi kläder till barn! Hade tänkt handla ett sett för runt 150 kr men det fanns ingenting med den prislappen! Va först inne på H&M men hittade inget kul alls där. Så då gick jag till Lindex och kollade. Hittade EN skjorta med väst för 99 kr som va den enda som fanns kvar och såklart så va det i storlek 80 som jag hade tänkt köpa den i så det va ju perfekt :) Sen gick jag en runda till innan jag skulle bege mig till kassan och då hittade jag ett par svarta byxor som matchade västen! Den oxå i storlek 80 och den enda som fanns kvar. För 149 kr!! Skit samma tänkte jag och tog båda två och begav mig till kassan. Men när jag kom fram så blev det inte alls runt 250 kr som jag trodde utan västen hade oxå en prislapp! På hela 119kr!! FÖR EN VÄST!!!! Så hela kalaset gick nästan på 400kr!!! Snacka om dålig stil av Lindex!! Varför inte hänga västen på en egen galge?!?! Jag såg ju bara en prislapp då den andra på västen va väl gömd, och eftersom dom hängde ihop så tog jag ju förgivet att det va 99 kr för båda, inte bara skjortan! Men jag kunde inte beluta mig om jag skulle ta allt eller inte, för det blir ju sååå mycket snyggare med västen så jag tog allt och tänkte sen fundera på saken. Man har ju öppet köp.

Sen kom Peter med Alexander och hämtade mig och vi begav oss till Bredaryd. Jag som körde :) Svängde förbi Ica då vi skulle handla mellis till Alexander som han skulle få äta hos Peters mamma. Skulle oxå köpa lite fika bröd som vi sen skulle ha med oss till Peters bror. Men det enda som fanns va en vaniljlängd och några HÅRDA butterkakor. Så det fick bli den ensama vaniljlängden. Men när jag la upp varorna på bandet i kassan så såg jag att vaniljlängdens bäst före datum va IDAG! Jag påpekade det i kassan och frågade om det inte skulle vara nedsatt pris på den för jag tänker inte betala fullt pris. Hon sa det att den skulle tagits bort igår och att jag då kan få den gratis. Det tackar man för :D Så lite flyt hade man idag :)

Sen åkte vi till Peters mamma och sedan hem till Peters bror med familj. Det va länge sen vi träffade Alexanders kusin Annie så det va trevligt att se dom leka lite. :)

Idag först så tog vi julbilderna. Vi försökte ju en gång tidigare (med bara Diva då hon löpte och Nisse inte va hemma) men det blev bara pannkaka av det hela. Men den här gången blev det riktigt bra bilder. Speciellt en som jag fatnade för som jag ska försöka fixa till ett julkort som jag ska mejla iväg. Så tyvärr lägger jag inte upp den bilden här än förrän jag mejlat iväg dom. Ni får ju inte se den i förväg ;)

I kväll efter jag lagt Alexander så gjorde jag knäck och kola. Och det e sista gången kan jag ju lova!! Fy fan vilket jobb! Kolan blev inge bra alls. Va ett konstigt recept. Smakade nästan exakt som chokladsås! Så hädanefter lejer jag mamma som får göra det åt mig :) Ulla kom hit på besök med sin ena pudel Axi. Vette fan va det va med henne och Baby idag... Baby är ju ganska reserverad av sig när andra djur är här men idag så hoppade hon upp i mitt knä fastän Axi redan låg där och båda satt kvar i säkert en halvtimme! Bilder på det lägger jag upp snart om jag orkar annas så får det bli i morgon.

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll