Dagen idag

2008-12-26 @ 23:40:18

Idag så åkte vi hem till Paola och Jörgen (Peters bror) för ett litet julfirande med kusinerna samlade. Det va trevligt. Alexander fick en bilmatta och klossar från Brio av Paola och Jörgen. Paketen från Peters syster hade Alexander redan fått på julafton.

Sen åkte vi tillbaka till Värnamo för att hämta min mamma som kommer med bussen från stockholm. Jag körde så klart dit :D Men så gjorde Therese bort sig totalt när vi skulle köra hem. Kom in i en rondel och stannade för en bil som va i rondellen.. Sen när jag skulle köra så dog bilen! Och våran startmotor är ju ganska död så det tar ju en stund att starta om man har otur.. Sen upprepades det här 3-4 ggr fast jag kom en bit framåt hela tiden! Till slut va jag mitt i rondelen och bilen vägrade starta! Snacka om panik!! Och det blev ju bara fler och fler bilar bakom! Då upptäckte jag att jag att jag hade råkat satt i 3:an istället för 1:an.. Snyggt byggt Therese! Höll på att dö skämsdöden!! Usch!!

Ska ta och skriva lite kort om vad som hände på julafton oxå..

Vi va först hos Peters mamma och pappa. Där va även Paola och Jörgen med barn, Paolas föräldrar, Bo, Anne och Josef, Ulla och Ruth.
Där bjöds det på dopp i grytan.. Det åt dock inte jag utan åt köttbullar och prinskorv som barnen :) Sen va det julklapps utdelning. Av farmor och farfar fick Alexander ett lamm goedjur och 300 kr att handla något fint för.

Sen begav vi oss till Peters syster Rosa med familj. De som va där va Rosa och Håkan med barn, Håkans föräldrar, Peter och Rosas föräldrar, Ulla och Ruth, Bo, Anne och Josef.

Där åt vi julbord och dit kom tomten efter maten. Vi stannade tills efter alla öppnat paketen och detta va inte klart förrän efter 21!! Och Alexander va vaken och ganska över trött då. Men vägrade somna i bilen på väg hem. Han somnade väl runt 22 sen när vi va hemma.

Paket han fick hos Rosa:
Massa kläder storlek 80-86
Bultbräda
Fishers Price Sit to stand giraffe
Trä klossar
Mobil

Kommer inte på nåt mer just nu.. Är trött och hjärnan arbetar inte som den ska :P Får se om jag kommer på nåt mer i morgon som han fick..

Imorgon ska jag och Peter på spa afton hos Bo och Anne. SJÄLVA :) Mamma ska vara barnvakt åt Alexander. Skönt att bara kunna få slappna av lite oxå!


Andras kommentarer
Therese

haha ja världen är liten ibland!

2008-12-27 @ 16:29:04
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll