Jönköping

2008-12-30 @ 00:03:42

Idag så åkte vi iväg en sväng till Jönköping då Peter skulle köpa en ny dvd brännare som Alexander hade sönder för ca 2 månader sen.. Så blev det även en tripp till Ikea. Alexander fick ju 300 kr av sin farmor i julklapp så vi tänkte köpa lite smått och gott till honom där. Hade tänkt köpa en sån här tvättkorg att ha vid hans skötbord då smutskläderna bara ligger uslängda annars. Men den fanns inte! Fanns bara en röd. Så jag tänkte ta den men så fick jag syn på en ännu smartare idé nämligen en sån här:


Denna hänger man upp på väggen och då tar det ju ingen plats på golvet! Perfekt då vi har det trångt som vi har det på toaletten.

Sen så hittade jag en hängmatta att ha gosedjuren i som jag skulle beställa från en sida på nätet som kostade runt 70 kr + 50 kr i frakt. Denna kostade hela 19 kr så det kunde ju inte bli bättre! Dessutom så va denna snyggare

Sen tyckte jag att det va dags att Alexander får sig en egen bokhylla att ha sina saker i. Så då tjatade jag till mig denna



Tycker egentligen att det är dyrt.. 600 kr för en vanlig simpel bokhylla som man själv får sätta ihop! Men så tänkte jag det att farmor sponsrade ju med 300 kr så då kunde vi köpa den till Alexander ;)

Och eftersom jag är den händiga i familjen så fick jag bygga ihop den.. :)

Annars så köpte vi bara lite små skit som värmeljus, batterier, champange glas 12 st för 12 kr :P ganska bra. Så köpte mamma en ny toasitts till oss då den vi har inte går att sätta fast! Så man måste sitta still och skita annars ramlar man :P Så nu har vi en ny :)

På vägen hem va det jag som fick köra fastän det började bli mörkt :) Och dessutom E4an nästan hela vägen. Va ganska kul det. Men jag fick inte köra om! Peter är ju åkrädd stackarn :P Men så efter ett tag så körde jag ifatt en långtradare som körde RIKTIGT sakta! Men jag fick inte köra om! För det va ju ganska tätt där framme med bilar som skulle om varandra så det tjänade ingenting till och det köpte jag ju.. Men efter ett tag så försvann även de andra bilarna och till och med långtradarna framför så då sa jag att nu får jag väl köra om?! Här kan man inte ligga och trycka? Okej då sa Peter och när jag skulle på börja omkörningen så sa Peter: Vi kommer dö.. Nu kommer vi dö!! Haha! Livrädd va han. :P

Tycker själv att det e läskigt att köra om långtradare för vinglar dom till så är det ju godnatt! Och dom är ju sååå breda!! Men det gick bra och vi dog inte :) Gick faktiskt riktigt bra att köra idag. Inga större fel alls. Inge motorstopp eller nåt! Börjar bli high på det här nu :)

Ska avsluta detta med en bild på Alexander som togs inne på Ikea.. Det va mamma som hittade masken och gud vad rolig han ser ut!! Helt klockren bild!!


Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll