Nu har jag varit på mitt möte

2008-12-17 @ 15:56:56

Och nu kan jag avslöja vad det gällde då allt är klart. Jag ska börja plugga gymnasie betygen efter jul och nyår. Jag har ju betyg i grundämnena (åk 1) men det räcker ju inte långt. Så jag har nu skrivit in mig på distansutbildning och den 19/1 börjar jag. Dock så ska jag bara plugga 50% till en början eftersom jag håller på och ta körkort och att Alexander inte börjat på dagis än. På komvux distansutbildningar så gör man en kurs i taget. Så jag ska börja med svenska B som jag ska plugga i 10 veckor. Normalt tar en kurs 5 veckor om man pluggar 100% men jag ska ju börja med 50% så det tar ju längre tid. Sen så vet jag inte riktigt hur det blir.. men förmodligen så ska jag plugga något/några andra kärnämnen (kanske matte B?) innan sommaren, fast då förmodligen på heltid. Sen i början på maj så ska jag ansöka om en plats till deras omvårdnadsutbildning som börjar hösten -09 och håller på 1½ år. Den kursen är på 1500 poäng så förmodligen räcker det om jag pluggar två-tre kärnämnen innan jag börjar med omvårdnadsutbildningen. Då jag har betyg från åk 1. Tror man skulle ha 2350 poäng för att få en full gymnasie utbildning. Jag vet inte hur många poäng från gymnasiet jag har men det lär vara 400-500 poäng minst. Håller på och ringer till min förra gymnasieskola för att dom ska skicka hem mina betyg till mig så jag kan lämna in dom till komvux.

Så så är det :) Therese ska bli en pluggis nu :P Sen vad som händer efter får vi se då. När jag är klar med utbildningen så är jag utbildad undersköterska :) Tror nog att jag kommer jobba ett tag efter komvux och sen söka vidare till Högskolan för att vidareutbilda mig till barnmorska.

Andras kommentarer
Anonym

Ääääntligen, igen ;-)

Kanonbra Therése! Superkul att höra. Du verkar ha lite plan bakom det också. Kämpar du nu bara på genom det här, (vilket jag vet att du kan göra riktigt bra) så kommer det att gå riktigt bra för dig.

Bästa nyheten det här ju :-D



Kram gumman

2008-12-17 @ 18:36:59
Therese

varför skriver du anonymt pappa?

2008-12-17 @ 19:26:35
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Pappa

Skrev inte anonymt juuu... Verkar som det föll bort på nåt sätt? Skumt... Bockade nu i "kom ihåg mig" bara för det!



/Pappa (för säkerhets skull ;-)

2008-12-17 @ 20:14:42

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll