ÖF idag

2008-12-04 @ 23:58:46

Idag så va det, efter en paus förra veckan, åter igen dags för Öppna förskolan. Eftersom Peter inte jobbade idag så körde han in oss till stan. Skulle till Camilla först så skulle vi gå därifrån tillsammans dit. Typ 100 m innan vi va framme fick vi punka.. lagom kul. Och reservhjulet va ju så klart sommardäck.. så det va ju bara för Peter att ringa runt och leta efter billigaste vinterdäck att få tag i.. Dock kostade det billigaste nästan 800kr.. lagom kul. Eller inte.
Men men.. Jag och Camilla gick till ÖF och hade lika trevligt som vanligt. Alexander raggade på en annan brud idag som va i hans ålder.. inte som sist, den väldigt unga bebisen :) Sen togs det lite underhållande bilder :) hehe.. jag hade lite kul :P



Hahhaa! Sån skön bild!! Vilgot höll på att tugga på dom här och Camilla va ute och slängde
papper som  hon hade torkat upp Vilgot spya med och då såg jag min chans att ta på honom dom här :)



Gick inte så bra att fota dom tillsammans idag.. Ingen av dom ville va med på kort



Ja.. som sagt..



Nej.. inte nu heller..


 
Lite dum tid är det på ÖF för det krockar med både Vilgot och Alexanders sovtid.. Så vi går alltid därifrån tidigare och ungarna slocknar i vagnen ganska direkt när man kommit ut därifrån. Idag så bestämde vi att vi skulle följa med hem till Camilla efter ÖF. Vi gick och tittade på ÖB först efter tandkräm och tandborste åt Alexander, men det fanns inget så vi gick till Ica som ligger nära där Camilla bor. Där fanns det.. men nästan 50 kr för en tandborste + tandkräm.. hallelulijaa. kostar att ligga på topp ;)

När vi va på Ica så vaknade så klart Alexander så när vi kom hem till Camilla så va det lunchdags. Och även Vilgot vägrade sova mera. Sen fick dom leka lite medan vi tittade på en film. Fick dock bygga väggar då Camilla inte är van vid att någon bebis går och bankar mot allt och deras tv låg riktigt risigt till.. men det lär dom nog göra nåt åt när Vilgot börjar ta fart och göra samma sak. Annars så lär tvn gå sönder :P Kanske dags att tänka ut en ny tv bänk? :P



Här käkas det rån..



Så underbar!!



Glad plutt!



Busarna!



Alexander gör sin fina bus min :P



Bråkar om måttbandet

Sen så kom Peter och hämtade oss. Men när jag kom ut på parkeringen så satt inte han bakom ratten utan bredvid.. Och sa att jag skulle köra :P Vi fick ju klartecken igår med övningskörningspapper och skit och köpte även en "övningskör" skylt. Så jag fick köra till bredaryd där vi hälsade på Peters föräldrar. Och Alexander sov så tryggt där bak under hela resan när mamma körde. :)

Det va nog allt för idag det.. Kommer ev upp mer bilder i morgon då jag inte fått alla än...

Andras kommentarer
Camilla

Ja vi får se hur vi gör med tv bänken.

Troligen blir det ett akut ärende till Ikea de ndagen Vilgot lär sig att ställa sig upp haha..

Förhoppningsvis struntar han i tv:n men hur troligt är det :/ Eller jaa.. nu bryr han sig ju inte om den för fem öre.. :)

2008-12-05 @ 10:54:19
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll