Satans dyra böcker!

2008-12-17 @ 22:48:42

Fick tag på min gamla gymnasieskola till slut och dom kommer skicka hem mina betyg. Hon skulle försöka göra det denna vecka till och med. Sen skickade jag iväg en ansökan till CSN om studiemedel. Kommer få ca 4000kr i månaden vilket är mycket bättre än att gå på föräldrapenning! Eftersom Peter tar de flesta dagarna så får jag oftast bara 500kr/månad. Jag tjänar ju någon hundralapp mer på studiemedel än om bara jag skulle ta ut hela dagar till föräldrapenningen. Så det e ju bra :)

Det dåliga med komvux är ju att man inte får nån bok från skolan som man får i grundskolan/gymnasiet. Utan man måste själv KÖPA böckerna!! Till kursen jag ska börja i januari, svenska B, så behövs det två böcker. Den ena kostar 392 kr och den andra 400kr!! Det är ju för fan inte klokt rent ut sagt! Ska jag köpa böcker för över 800kr (med frakt) som jag bara kommer använda i 10 veckor?!?! Nehee du! Jag ska få tag i billigast möjliga skit böcker begagnat! Så länge alla sidor sitter kvar så är jag nöjd! Men att köpa nya böcker för så mycket pengar, NEJ TACK!

Andras kommentarer
mammsen

Va bra att du ska börja plugga, då har du chansen att få bättre jobb när du har en utbildning. Ang. böckerna kanske dom finns att låna på biblan. Ha en bra dag. Puss o kram. Mamma.

2008-12-18 @ 07:59:29

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll