Alexander äter fortfarande bara lite :(

2008-07-18 @ 20:06:19

Sen han fått vaccinationen har hans mängder mat minskat drastiskt! Det är nästan så man får tvinga honom att äta! Trodde det bara skulle vara så samma dag eller max till dagen efter men det är fortfarande samma sak :(

Så här har det sett ut idag:

07:40 130 ml ersättning
09:00 1 dl gröt
12:15 1/4 liten burk potatis/majs + 1/4 liten burk grönsaker/kalv
14:30 80 ml ersättning
16:45 70 ml ersättning
18:20 145 ml ersättning
19:50 Han håller på och äta gröt nu.. så vi får se hur mycket han vill äta..

Han verkar inte gilla ersättningen så värst längre! Men det enda som är gott och han äter mycket av är ju gröten och fruktpuréen! Lunchen går bra till en början men han tröttnar efter ett tag och vill inte äta mer.. Så han kan ju liksom inte bara leva på gröt och fruktpuré! Har testat en del olika puréer till lunch, men det finns ingen han direkt gillar.. Den han gillar mest är ju bara potatis/majs och det kan han ju inte äta hela tiden!

Vi får se hur det är i morgon..

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll