High chaparall

2008-07-19 @ 23:55:19

Idag så åkte vi till High Chaparall. Första gången jag va där inne. För några månader sen när det va stängt så va vi utanför och kollade bara. Det va ganska kul där.. Fanns massa olika saker att titta på..



Peter och Alexander sitter på en motorcykel utanför ett museum. Alexander
ser ju väääldigt intresserad ut :)



Cooolingar :)



Jag, Rakel och Alexander när vi nyss kommit in.. Satte oss på ett fik och fikade lite.


Sen så kollade vi på en indianshow. De hade kommit hit enda från Kanada för att hoppa runt för oss svenskar.. jisses.



"Hoppa runt i ring..."

Dom hade även tivoli där inne och dit bar det oxå av! Fast det va ju mest för ungar mellan 4-8 år.. Men det fanns 2 st atraktioner som äldre kunde åka. En va ungefär som "Rock-Jet" på gröna lund.. men den tycker jag bara är fjollig, men så fanns det en som va som "Pop Expressen" på gröna lund fast den här åkte i luften! Och den skulle så klart Therese åka! :) Peter åkte med mig och jag ville sitta längst ut men så kom han som jobbade där och sa att jag måste sitta längst in för den pallar mer vikt längst ut.. Fan tänkte jag.. Men sen va jag glad för att jag satt innerst!! För jag satt intryckt mot Peter HELA tiden! Det gick så snabbt och va sånt tryck så jag kunde inte flytta tillbaka till min sida! tänkt att få Peter intryckt sådär om jag hade suttit där han satt.. då hade jag nog spytt :P eller kanske inte :) Men kul va det! Och snurrig blev man! Tilslut så såg man ingenting och allt bara snurrade!

Jag älskar ju att åka karuseller och har alltid åkt ALLT minst en gång! Oftast fera gånger fast det varit lite för mycket för min del :) Men nu har jag ju inte åkt någonting på 2 år! Förra sommaren så va jag ju gravid, och sommaren innan det blev det inget.. så man är ju "otränad" nu :) därför man blev snurrig och fick huvudvärk efter karusellen på High Chaparall :)

High Chaparalls hemsida:
http://www.highchaparral.se

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll