Till minne utav Ullas hund Ämmy

2008-07-26 @ 15:05:04






Ämmy:

Du va den underbaraste hunden jag träffat!
Din personlighet och utstrålning gjorde dig till en riktig dam!
Du va så söt när du skällde till åt de yngre när de lekte för nära dig.
Din kunskap gjorde dig till så mycket mer än bara en hund!
Din värme och närhet värmde lika mycket varje gång!

Du va en hund som jag skulle lita på i alla tillfällen! Du skulle ha vaktat Alexander med all din kraft om du fick..
Du va verkligen en hund som kunde ALLT! Jag kommer fortfarande ihåg när vi satt hemma hos Rut och du kom in i köket med mina skor. Hade ingen aning om att du kunde sådant! Och efter en godis så kom du in med andra skon! Det va bland det häftigaste jag sett! Du kunde göra så mycket mer saker som jag tyvärr aldrig fått uppleva, då du va pensionerad. Men kunskapen fanns alltid kvar inom dig! Och man såg ändå hur mycket du kunde och ville hjälpa till!







Hittade en dikt som jag gjort om lite som jag tycker passar till Ämmy:

Vid himmelens grind,

där blåser en vind

från alla som saknar,

så sval mot Din kind

Vid himmelens port,

står tofflor i rad

dom hämtar du åt,

änglarna som gått molnpromenad

I himmelens sal,

där vaktar du sen.

Tills Axi och Pia,

springer på dig igen.




Saknaden är enorm efter Ämmy!

Du finns föralltid i våra hjärtan!

Andras kommentarer
Lena

Åh, vad vackert. Tänker på dig i denna svåra stund. Saknaden lyser igenom dina vackra ord.



Kram på dig vännen!!

2008-07-27 @ 20:15:29
URL: http://minaunderverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll