Mammaträff samt i stan

2008-06-04 @ 22:57:52

Idag så va det dags för mammaträff igen. Vi pratade om smakisar bla. Alexander tyckte det va kul idag och försökte snacka med de andra bebisarna :)

Sen bjöd Peters moster Ulla på lunch på ett kafé där även Ansi va med.. Det är ett sånt där konstigt kafé som bara serverar delikatess rätter och fika.. Finns inte en vanlig bulle där inte :) Och jag som är så kräsen :P Jag åt en pastasallad som va helt ok. Peter tog någon  konstig winerbröd och kaffe bara. Sen åkte vi hem till Ansi och satt i hennes trädgård. Efter 1 timme åkte både Ulla och Peter iväg då Peter skulle jobba kl 16 och Ulla skulle ut i skogen med hennes hundar.
Så det va bara jag, Alexander och Ansi kvar och då passade vi på att äta glass :) gott gott!

Sen skulle jag gå till willys och handla innan jag skulle ta tåget hem.. men det tog längre tid än jag trodde så även om jg gick med rask takt mot stationen, som va riktigt jobbigt då jag hade 3 fulla matkassar under vagnen, så missade jag tåget med 3 minuter! Riktigt lågt! Då jag hade frysvaror och det va ju supervärme idag med.. hade 2l glass och 900g kycklingfilé bla.. funderade på om man skulle lägga filén på asfallten i solen så de steks och sen äta upp glassen själv på stationen så man inte slängde pengarna i sjön.. eller inte ;) Nästa tåg gick inte förrän efter 40 min!! Jag höll mig inne på stationen så inte solen skulle gassa på och göra det ännu värre. Och då upptäckte jag att det har ett kort som heter "Barnvagnskortet" som BARA kostar 150 kr och gäller i 12 månader!!! Hittills så har jag ju laddat på ett kort med 200 kr ungefär varje månad då jag åker rätt mycket  så snacka om att jag ska köpa det kortet sen! Det e ju stor skillnad på 200 kr/månad och 150kr/år!!

Glassen va ganska så smält när vi kom hem men jag stoppade den i frysen iaf. Filén va ganska fryst än så den va det nog ingen fara med.

Framåt 19 tiden blev jag riktigt trött och kunde knappt hålla upp ögonen när jag låg och pratade med Alexander i sängen så han blev allt tjurigare och tjurigare och då insåg jag att jag inte skulle få sova så då gick vi upp. Vid 20 fick han mat och somnade vid tutten när jag kollade på tv.. och det dröjde inte länge förrän jag somnade med.. så vi satt och sov i soffan i en halvtimme sen började han puttra så då begav vi oss till sängen så snuttade han lite så somnade vi igen. Sov enda till 22 då Peter väckte oss. Då blev både jag och Alexander griniga och han va hungrig så han fick bröstmjölk blandat med ersättning i flaskan. Sen somnade han igen och sover nu i Peters famn. Vi ska nog gå och lägga oss nu igen. Är riktigt slut..

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll