Så va bilen sönder.. IGEN

2008-06-07 @ 19:46:20

Ja.. igår va vi på väg till en badplats där vart Peters syskon bor... men vi kom aldrig så långt. Vi svängde förbi hans bror för att se om dom kommit hem än eller fortfarande var kvar och badade, sen när Peter svängde i en kurva så rasslade det till under bilen och han tappade styrningen. Vi trodde det va punktering först (på våra nya däck!!) men det visade sig vara större fel.. Någon rem hade gått.. så vi åkte till Peters föräldrar som bara bodde 2 min därifrån och ställde bilen där. Sen ringde vi Peters syster och berättade varför vi inte kan komma till badet. Hennes kille kom för att titta på bilen och det va inte bara en rem som hade gått utan två hjul som remmen ska gå över va helt trasiga! Så vi fick skjuts hem av Peters mamma.

Så nu är vi utan bil, IGEN! I mars förra året rök kamremmen! Och Peter lämnade in den på fordonsprogrammet på ett gymnasium och skulle få tillbaka den innan sommarlovet men vi fick inte tillbaka den förrän i vintras!! Och då hade dom även bytt den här remmen men måste slarvat ordentligt då den bara suttit på ett halvår! Jäkla skit! Det här va ju det sista vi behövde! Vi har redan en massa ekonomiska problem just nu och så ska bilen lagas! SUCK! Bagage luckan gick sönder för 2 månader sen (låset) igen som Peters kompis hade fixat så vi får alltid montera ner vagnen och trycka in den genom baksätet.. jobbigt bara det!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll