Snacka om matändring!

2008-06-27 @ 22:41:40

Alexander har dragit ner på målen rejält!!

Innan såg det ju ut så här:

8-9 Amning
10 Bröstmjölk/Ersättning 50/50 mellan 130-160ml
11 Amning/Snuttande någon minut tills han somnar
13 Amning
13-14 Lite potatispuré och ev fruktpuré till efterrätt
14.30 Amning eller ersättning/bröstmjölk
* Om bara ersättning 50/50 bröstmjölk/ersättning mellan 140-160 ml
15-16 Amning/snuttande tills han somnar
17-18 Amning
19.30 Amning eller ersättning/bröstmjölk 50/50
* om bara ersättning/bröstmjölk mellan 130-150 ml
20-20.30 Gröt med mangopuré
21-22 Amning och ev lite ersättning efter isf mellan 30-130 ml beroende på hur mätt han blev av amningen

Idag så såg det ut så här:

08  Amning + ersättning 210 ml!!! (han brukar dock nöja sig med amning första målet men inte idag)
11  1 dl gröt + 1/4 stor burk aprikos/päronpuré
13 Halv burk majs/potatis + 2 iskuber morotspuré
15 110 ml ersättning
17 170 ml ersättning
21 2 dl gröt + 2/3 liten burk hemmagjord mango/päron/grön melonpuré
22:30 110 ml ersättning

SOVDAGS!


Som ni ser så går amningen inge vidare. Det första målet ammar jag alltid och då är det mys i sängen (förutom idag av någon anledning) men sen vägrar han ammas.. så det blir bara ett mål nu för tiden. Men däremot så äter han mycket gröt och lunch!! Riktigt bra att han är matglad och bytt ut så många mål redan!

Sen har jag oxå slutat pumpa.. jag orkade inte hålla på varje morgon längre. Tycker jag kämpat på bra ändå! Jag har ju fortfarande ca 800 ml i frysen, så det är ju inte helt slut :)

Andras kommentarer
Lena

Tycker att du har kämpat på jättebra gumman!! Jag pumpar inte alls längre. Milla äter allt lite tutte fortfarande men jag märker att det blir mindre och mindre för var dag som går.



Men vad duktig Alexander är då... Inte illa alls!! KRAM.

2008-06-28 @ 09:44:40
URL: http://minaunderverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll