Usch vad hemskt!!!

2008-06-29 @ 21:50:57

Läste detta på Familjeliv! Fy f*n vad arg man blir!!!




Jag vet inte under vilken rubrik det här inlägget passar, men jag känner att jag måste skriva av mig. Igår var jag och min sambo med om något obeskrivligt obehagligt när vi var på utflykt till Tullgarns slott. Det här blir rätt långt, tyvärr.

Vi anlände till slottet igår, tillsammans med vår lilla kille på två månader. Vi satte honom i bärselen och gick upp mot slottet och strosade omkring i parken och bestämde oss för att våga oss på en guidad visning då lill-killen somnat gott i selen.

På rundvandringen noterade vi en arrogant man i 45-årsåldern och hans fru + dotter. Han var en av dom man ibland träffar på på visningar, en besservisser som naturligtvis ska sätta den unga guiden på plats genom arroganta och näsvisa frågor. Hur som helst. Både jag och sambon erinrade oss att vi tidigare, på parkeringen, sett att dessa två även hade en liten son på ca 2 år. Var hade han tagit vägen? Självklart måste någon vän eller släkting till paret ha hand om honom under tiden då vi sett att han var ledsen och kanske inte skulle klara av guidningen. Självklart. Så måste det väl vara. För inte lämnar man väl en 2-åring själv någonstans? Det vore ju otänkbart.

Efter guidningen ser vi paret strosa iväg i maklig takt för att ta en tur runt slottet. Själva går vi tillbaka till vår bil för att åka hem. Väl på parkeringen ser vi att några människor står samlade runt en bil och ser upprörda ut. Vi går dit och en snabb titt säger allt. EN 2-ÅRIG POJKE SITTER FASTSPÄND I EN LÅST BIL!! Han är självklart helt förtvivlad, illröd i ansiktet och det ser ut som om någon hällt en hink med vatten över huvudet på honom, för han är verkligen genomblöt av svett. Min sambo inser att det är den arrogante idiotens bil och eldar genast iväg upp mot slottet igen för att försöka hitta honom och hans fru.

Själv står jag kvar vid bilen och känner mig helt förtvivlad och maktlös. Då inser jag dessutom att det inte endast är pojken som skriker. DET SITTER ETT SPÄDBARN PÅ MINDRE ÄN EN MÅNAD (ENLIGT MIN UPPSKATTNING) FASTSPÄNT I ETT BABYSKYDD I BILEN!! Det gallskriker hejdlöst och är illrött. En filt ligger över dess ben. Jag börjar gråta och får panik. En enorm ilska väller också fram och jag känner mig helt vansinnig.

Efter ca 10 minuter kommer min sambo tillbaka och säger att föräldrarna är på väg. Han hade sagt till mannen något is till med "du behöver nog bättra på ditt omdöme och gå tillbaka till din bil där ditt barn sitter i värmen" och mannen hade bara stirrat på honom och sagt att "vi är på väg dit". Säkert. Min sambo vill åka, då han är rädd att idioten ska vara farlig. Har man visat så dåligt omdöme att man lämnar sin 2-åring och sin nyföding i bilen - de har varit borta från bilen i MINST 1 timma och 20 minuter, enligt vår beräkning - så vet man väl inte vad de kan ta sig till om man konfronterar dom med en utskällning. Jag vägrar åka, även om resonemanget verkar vettigt.

När familjen kommer tillbaka ser de något stressade ut, men de springer inte, de går i rask takt mot bilen och jag, normalt sett en sansad person, skriker "hur i h-e kan ni lämna era små barn i bilen" till dom. Inget svar, de går fram till bilen och tar ut barnen. Min sambo startar vår bil när han ser att barnen tas ut och jag vrålar "ni är ta mig faan inte kloka" innan vi åker. FRUKTANSVÄRT!! Jag började stortjuta i bilen och ringer polisen och anmäler händelsen. Hela kvällen mår både jag och sambon illa och försöker greppa HUR dessa människor resonerat när de valde att göra på detta viset.

1. Att överhuvudtaget komma på tanken att lämna en två-åring och en nyfödd ensamma är helt obegripligt.
2. Att göra detta i en stekhet bil på en parkering är ännu mer obegripligt.
3. Att under tiden gå en guidad tur i lugn och ro och att därefter inte genast gå tillbaka till bilen, utan strosa runt i parken??

Man fattar inte hur omdömeslösa vissa människor är. De såg helt välartade ut. Fina kläder, fin bil....hade de varit knarkare eller något sådant så kanske man hade kunnat börja förstå hur omdömet kunde brista på det viset, men nu? Jag kan inte fatta det!?

Visst, jag vet naturligtvis att barn far illa här i världen. Man har ju hört talas om fall där barn har dött i bilar på detta sättet. Att se något sådant här i verkligheten var något av det obehagligaste jag har varit med om. Jag bara tittar på min underbara lilla son och tanken på att lämna honom i en bil...........nä - det är FÖR JÄVLIGT!!!!

Jag hoppas anmälan leder till något. Polisen sa att de inte gjort något brottsligt, men att sociala myndigheter skall få ta del av anmälan.

Pust, var bara tvungen att skriva av mig. Förlåt att det blev långt.



Andras kommentarer
Pappa

Fyyyy F"#¤%%##&%%#"n säger jag bara!

Tur att jag inte var där. Vet inte vad jag hade gjort. Blivit HELT vansinnig, minst! Hoppas sociala tar ungarna, för såna där ska inte ha några barn! Usch, sitter och nästan skakar efter jag läste det där.

Pust... Stor kram på dig Therése

/Pappa

2008-06-30 @ 23:49:42
Therese

Ja, det där va bland det värsta jag läst!! det va nästan så man började gråta! HUR kan man göra något sånt mot sina barn??? I värmen?!?! Bara för att de ska få en lugn guidad tur?? Hade nog själv ringt polisen och slagit in rutan, tagit ut barnen och väntat på polisen! Så skulle föräldrarna få stå tillsvars för vad de gjort direkt! Men gubben skulle säkert komma springandes om han hörde sitt billarm.. inte för barnens skull utan bilens!! Man blir ju chockad över att läsa att sånt här faktiskt händer!! Dom ska ju inte få ha barn!

USCH!

2008-07-01 @ 00:45:25
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll