Vilken vändning gällande mattiderna! Samt en ny upptäckt ;)

2008-06-15 @ 22:12:42

Skrev ju för några dagar sen om Alexanders mattider.. då han åt rätt ofta. men igår så vändes det! Han bytte ut kvällsmålet mot gröt och blev MÄTT efter! Han brukar alltid vilja ha tutte eller ersättning efter och har då dessutom ätit ganska mycket då!

Idag så såg det ut såhär!
09:00 Amning
09:45 Gröt (3/4 dl vatten + 3 msk pulver) + mangopuré (1/3 av burken)
10:40 Blandade 100ml ersättning med 30 ml bröstmjölk.. Han åt bara 40 ml!
Sen sov han ca 1 timme
12:05 Några minuter amning + 60 ml bröstmjölk blandat med ersättning
12:50 Smakportion potatis blandat med palsternacka några skedar
13:35 Blandade 110ml ersättning och 10 ml bröstmjölk. Han åt bara 60 ml!
Sen sov han mellan 15:15-17:15
17:20 Amning
18:25 Blandade 70 ml ersättning och 70 ml bröstmjölk.. Han åt upp allt (140ml)
Sov 20 minuter strax efter 19
20:15 1 portion gröt (1 1/4 dl vatten + 5 msk pulver) + mangopuré (1/3 av burken)
21:25 Några min amning/snuttande + blandade 50 ml ersättning med 20 ml bröstmjölk.. Han åt upp 40 ml

SOVDAGS!

Han har nästan skippat den sista kvällsamningen då han bara äter lite och sen så behöver jag inte testa ge så mycket ersättning/bröstmjölk efter sista amningen som jag behövt innan.. då kunde det variera mellan 30-130ml! Nu har han bara ätit 30-40 ml både igår och idag! Han som den senaste månaden ätit med max 2 timmars mellanrum (oftast 1½ timme!) har blivit en mättare pojke! Kan det bero på att han äter hela portioner gröt nu kanske? Känns skönt att kunna göra annat än mata han hela tiden.

Glad mamma


Och i morse så upptäckte Alexander sina fötter då han satt i mammas knä med fötterna på mammas mage! Han tog tag i tårna, pillade och kollade fokuserat. :) Så duktig skrutten är!

Andras kommentarer
Lena

Duktiga sötingen då... Fötterna är ju sååå KUL=)

2008-06-15 @ 22:54:23
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Therese

Jaaa! Han såg så rolig ut när han verkligen fokuserade på fötterna :)

2008-06-15 @ 23:02:31
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll