När ska dygnet vända?

2008-03-22 @ 22:54:39

Ja.. egentligen ska jag väl inte gnälla då Alexander sover mellan 6-9 timmar varje natt, när han väl somnar! På kvällarna får jag aldrig bara sitta i soffan och kolla på tv utan honom i famnen. Och ibland duger inte ens det. Då får man gå fram och tillbaka med honom genom hela lägenheten tills armarna domnar bort. Och när han väl somnar i famnen och man föriktigt lägger ner honom i sängen så vaknar han igen efter 5 minuter! Så håller det på ungefär från 18-19 tiden enda till 2-4 tiden. I början så somnade han aldrig in förrän efter halv fem så det har ju blivit lite bättre, men det är ju inte bra än. Förstår inte hur han INTE kan somna då han varit uppe så länge.

Idag så vaknade han vid 18 tiden och fick mat och sen så skulle han få vara vaken enda tills vi tänkte gå och lägga oss men guuud vad förbannad han va! Så sa vi det att det är bäst om han får sova ett tag iaf så får vi väcka upp honom sen för han verkar trött, men då sov han bara fem minuter. Som vanligt!

Nu skriker lillen för fullt så jag måste ta upp honom från sägen till famnen igen, efter att han nu sovit ca 10 minuter.. Suck! Hur orkar han?!

Andras kommentarer
Lena

Låter kämpigt gumman... Milla brukar somna vid 21-tiden nu och vakna vid 3 sen somnar hon om efter lite tutte och sover till runt 7. Efter det så brukar hon somna om en stund till, men inte alltid.

Däremot så kan hon ha nätter då hon vaknar var 3:e timma, men väldigt sällan. Det känns såååå skönt att hon sover bra på natten. Lillskruttan har ju fått lite kolik och har haft i några veckor så hon kan gasta en del på kvällen , men natten är lugn i alla fall. SKÖNT!!!

Hoppas allt är bra annars!! Massa kramar till dig going och hoppas att sovrutinerna vänder snart till det bättre... Det tar ju på krafterna annars =(

2008-03-22 @ 23:12:41
Linda (Tindragull)

Skaffa en sjal!
Vi hade gått under här om vi inte hjaft den då Mattis är stökig och gnölig hela kvällarna annars...

2008-03-23 @ 16:44:56
URL: http://www.nogg.se/brunnsgatan4

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll