BVC samt vaccination

2008-05-14 @ 14:37:31

Idag så bar det iväg till BVC.. vi skulle vara där 10.30 och för att varken buss eller tåg matchade den tiden så fick vi skjuts av Peters moster.. hon skulle hämta oss strax efter 10.. men gissa vem som sov till 09.50?! Först då ville Alexander inte sova mer! Och han som alltid går upp mellan 8-9! Och när vi vaknade va jag ju tvungen att amma, klä på oss, ge hunden mat, ta ner barnvagnen och stolen samt montera stolen i bilen och ta i sär barnvagnen.. så ni kan ju tänka er hur stressigt det va! men ändå kom vi bara några minuter för sent! Snyggt jobbat

 

Egentligen skulle vi inte dit förrän om 1 vecka men jag hade bokat denna tiden för att prata lite om vaccinationerna.. sen även väga och mäta då det va 3 veckor sen så man är ju nyfiken :) Men det blev vaccin idag istället! Det hade jag ingen aning om och va inte beredd på det. men hon tyckte det va onödigt att vi skulle komma på tisdag nästa vecka igen så då gav hon honom dom idag. Å jag som hatar sprutor. Usch! Hemskt att se sitt barn få så ont oxå. Vi valde oxå till både hepatit b samt pneumokocker.. så det blev ju två sprutor.. en i varje ben. Och pneumokocker sprutan verkade göra mycket ondare än den andra, då han skrek rejält! det sa bvc tanten oxå att den gjorde. Men han blev glad igen efter en stund. Så köpte vi alvedon som jag skulle ge han när vi kom hem..

 

Och så här såg siffrorna ut idag:

Datum: 14/5
Ålder: 12 veckor + 1 dag
Vikt: 5620 g
Längd: 60 cm
Huvudmått: 41 cm

 

Han har vuxit 3 cm och 720 g på 3 veckor. Och 1 cm på huvudmåttet. Börjar bli stor nu skrutten :) Har börjat använda storlek 68 redan!

Lillskrutten börjar växa ikapp nu :) Han som gick upp så dåligt den första månaden, så det är skönt att han går upp som han ska nu. Hon på BVC va jätte nöjd sa hon och han följde sin kurva såå fint. Men han ligger ju under medel men huvudsaken är ju att han följer sin kurva. Sen får vi väl se hur han kommer bli ikväll efter sprutorna gällande symptomen.. stackarn.


Andras kommentarer
Camilla

Den lilla killen börjar bli stor :) skönt att han växer så bra nu. Förresten vad kostade sprutorna? Vi ska också ta dom där två tror jag.

2008-05-17 @ 12:23:33
URL: http://camilla2008.blogg.se
Therese

Pneumokocker är nu kostadsfri. Det beslutade dom 3 dagar efter Alexander föddes att from 1 april ska den va gratis. Den va ju svindyr annars! Hepatit B kostade 150 kr/dos

2008-05-17 @ 17:25:17
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll