Mycket bättre nu samt första badet :)

2008-05-30 @ 22:40:01

Idag är det mycket bättre.. jag mår mycket bättre. Har gett han ersättning/bröstmjölk några gånger idag fast under dagen ville han ha tutten istället! Han drack bara 30-40 ml ersättning när vi va iväg, resten åt han från tutten. Han släpte till och med flaskan och sökte bröstet :) Känndes riktigt bra det! Att han inte vägrar bröstet nu bara för han får flaska ibland.

Och idag så var vi iväg och badade med Alexander och hans kusiner Annie och Agust som bara är drygt tre månader äldre än honom.. Vi kom dit när babysimmet hade slutat så barnbassängen var riktigt varm 33 grader tror jag det va :) och Alexander verkligen ÄLSKADE det! Vi va säkert i i över en halvtimme.. sen tyckte jag det va dags för mat då han inte ätit på 3½ timme.. så jag tog på han morgonrocken och värmde på lite ersättning som han skulle få efter amningen, men som han bara drack 40 ml ur då han ville ha bröstet! Men så sket han ner sig REJÄLT medan han åt! och såklart så hade han ju fortfarande badbyxorna på sig! Så det va till att skölja av dom och sätta på blöja. Men sen så satt han i bilstolen och va riktigt nöjd och kollade på när alla badade så det blev inge mer bad för honom.. men nöjd va han! sen efter duschen så va han helt slut och drack bara 30 ml ersättning sen somnade han i famnen och vaknade inte ens av att jag la ner honom i bilstolen. Sen sov han drygt 2 timmar.

Sen kollade sambon och jag på "What happens in vegas.." medan jag ammade honom och så somnade han vid bröstet igen och sov hela filmen igenom! Det va skönt att äntligen kunna kolla på en hel film utan avbrott :) Sen när filmen va slut vid 21 tiden så vaknade han när jag la ner honom så va han grinig då han fortfarande va trött så det va bara till att byta blöja, på med pyjamasen och värma ersättning och bröstmjölk som han drack hela flaskan av (140ml) sen skulle Peter fylla på det som fanns kvar i kastrullen med ersättning om han ville ha mer men då sov han redan när Peter kom tillbaka.

Gällande filmen så va den RIKTIGT BRA!! Super rolig film som jag rekomenderar!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll