Nu går det neråt :(

2008-05-29 @ 13:48:30

Kom nyss hem från BVC... inga goda nyheter direkt. Alexander hade gått upp från 5620g till 5880g på lite över 2 veckor. Och ändå har jag gett han flaskan med bröstmjölk flera gånger då han varit så strulig. Så nu är vi tillbaka på ruta ett igen.. så här dåligt gick han upp första månaden men gick upp mycket bättre sen enda tills nu.. Jag pratade med henne på BVC redan igår om att det är strul med amningen.. hon fick oxå se när jag ammade då han blev hungrig där och så gav mig några tips men det va ju inget fel som jag gjorde sa hon flera gånger. en anledning kan vara att han har svårt att lugna ner sig och komma till ro och vill hela tiden vara med om vad som händer...

Jag höll nästan på att bryta ihop på BVC när jag såg resultatet på vågen.. jag hade det jättekämpigt den första månaden då han alltid låg på gränsen mellan ok och inte ok viktuppgång. och nu är man där igen... men jag kommer fortsätta kämpa med amningen men jag och sambon har nu bestämt att han ska få 50/50 ersättning/bröstmjölk 2ggr om dagen. För jag vill att han ska gå upp i vikt som han ska och så kan jag bli lite avlastad då jag redan är slutkörd pga strulet..

Så här såg siffrorna ut idag..
Datum: 29/5
Ålder: 3 mån + 1½ vecka
Vikt: 5880 g
Längd: 61 cm
Huvudmått: 41,2 cm


jag vann i gissningen på vikten och huvudmåttet och Camilla och Linda vann gällande längden.

Andras kommentarer
Camilla

Åh nej vad tråkigt :( Vad sa hon om amningen då? Hur skulle du göra för att han inte ska krångla?

2008-05-29 @ 16:01:25
URL: http://camilla2008.blogg.se
Therese

hon sa att man kunde ha musik på så han inte hörde något eller att man skulle försöka prata mycket med honom när han äter så han blir lugn.. men han tycker inte om att man tittar eller pratar med honom när han äter ju :)

2008-06-01 @ 23:11:52
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll