Riktigt deppad :(

2008-05-29 @ 22:56:52

just nu är det ganska jobbigt..i början hatade jag att amma och längtade tills det skulle vara över men när han va runt 2 månader så gick det riktigt bra! tyckte det va mysigt att amma.. men så började han strula för en vecka sen och det blev inte bättre så det fanns ju inga alternativ längre. det tog ju verkligen på krafterna..

 

men nu så känns det jobbigt att inte amma lika mycket och ge flaska.. vet inte varför men jag har varit så envis med att aldrig börja med ersättning då jag vet att min mjölk är den bästa för honom. känns som jag inte kan ge han det han behöver av mig och känner mig just nu ganska världelös..

 

några frågor som dyker upp i mitt huvud just nu är:

skulle jag fortsatt att kämpa med amningen trots strulet? kanske skulle han gå upp fint i vikt tills nästa gång om jag fortsatt att kämpa? gav jag upp för lätt? varför började jag med ersättning för? varför kämpade jag inte mer för min son?

 

känns som jag svikit min son.. klippt av det fina bandet vi hade..

känns verkligen tungt nu :(
amningsdepression nr 1


Andras kommentarer
Camilla

Stackare. Förstår att det måste vara extremt jobbigt. Så länge du inte slutar helt med amningen har ni ju fortfarande kvar eran egna mysiga stund tillsammans.

Många kramar från oss.

2008-05-29 @ 23:05:01
URL: http://camilla2008.blogg.se
Sofin

Förstår hur du känner dig.. Jag lyckades aldrig helamma Elis och det känndes tungt. Men sen började jag tänka att han har ju i alla fall fått 1 månads helamning och när jag gick över på både flaska och amning så får han ju fortfarande amma ibland, när han vill liksom.

Och det är inget att vara ledsen över egentligen, huvudsaken är ju att din lille pojke är mätt och glad! Det blir ju folk av alla flaskbarn också och jag har väldigt svårt att tro att dom mår sämre bara för att dom inte får amma. Det är nog faktiskt mest du som mår dåligt av det.. men det finns ju andra sätt att gosa :) tipsar om babymassage, mys mys!

Nu är Elis snart 5 månader och vi ammar en liten liten stund direkt på morgonen, lite morgonmys så att säga. Mer mjölk finns inte kvar. Men ända tills för 2 veckor sedan så kunde jag amma ett helt mål, och så lite gos på kvällen, natten och på morgonen också. Sedan jag slutade amma på natten har det minskat ganska mycket.

Ville bara säga det.. Må inte dåligt för att amningen strular! Faktiskt så kan det vara för att då mår dåligt som det strular.. Prestationsångest liksom.. slappna av lite och vem vet? Kanske att det funkar igen om ett tag och då kan du ju trappa ner på ersättningen.

Lycka till!

2008-05-30 @ 08:28:33
URL: http://sofin.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll