Smidiga Nisse

2008-05-13 @ 20:33:44

Ja... Våran rottweiler Nisse är allt förutom smärt och smidig. Idag så va jag, Alexander och Peter hos Ansi och Peters moster Ulla skulle komma dit med sina två rottweiler och Nisse (som hon passar när Peter jobbar då det är mycket för mig att ta hand om två hundar och en bebis). När man går in till deras trädgård utefrån så går man igenom en hundgård som har två dörrar. En rakt fram och en snett åt vänster. Och det va den snett åt vänster som va öppen, den rakt fram va stängd. Så först släppte hon ut hennes hundar som kom springandes in utan några problem, men sen när Nisse kom.. Ja.. jag vet inte vart han hade lagt sina hjärnceller. Så sprang han RAKT IN i dörren rakt fram (som va gjord av hönsnät) och tog sig RAKT IGENOM!!! Så det blev ett stort hål i nätet! Och han märkte inget! Han saktade inte ens ner! Och inte en skråma hade han! Och gud vad vi garvade! det är ju bara sånt man ser i "Americas funniest home videos" eller i filmer! Så här såg nätet ut efteråt:


image138

Och spikarna från brädorna hade släppt och haken som dörren va fast med va av.. Snyggt byggt Nisse!

Andras kommentarer
Emma

Hej Teres!
Vad roligt att se att du har det bra. Eva skickade över bilder förut på Alexander, en riktig härlig liten kille verkar det som. Och nu fick jag den här adressen så nu kan ja följa med lite och läsa hur ni har det :)
Sköt om dig och ha det så bra !

Kramar Emma

2008-05-13 @ 23:07:51
Linda (Tindragull)

Hehehe..... Det där ser ut som nåt min Holländare skulle kunna göra! Hon är utbrytarkung och kan t.o.m. ta sig igenom stålväggar!!! :)

2008-05-14 @ 00:02:20
URL: http://www.nogg.se/brunnsgatan4
Therese

Hej Emma!
Kul att du hittat hit :) Ja, han är underbar min lilla skrutt! Titta in här emellanåt då jag uppdaterar en del när jag har tid. Du kan ju adda mig på msn om du vill/har. [email protected] Sköt om dig!

Kram

2008-05-14 @ 00:13:46
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Therese

Linda:
Ja det är helt otroligt vad hundar kan göra! Det här va det värsta jag sett :)

Kram

2008-05-14 @ 00:14:45
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Camilla

Hahaha :D

2008-05-17 @ 12:20:49
URL: http://camilla2008.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll