Fattar nada...

2008-11-14 @ 20:30:44

Det va ju liksom meningen att vi ska flytta till bottenvåningen i andra trappuppgången i huset i slutet av denna månad. Detta har varit "klart" i drygt 2 månader. Vi ringde hyresvärden i förrgår för att påpeka felen i lägenhetensom ska fixas och begärde nytt hyreskontrakt. Det skumma va ju att han sa att vi skulle skicka våra uppgifter till honom.. men dom har han ju redan!?! Men vi tänkte inte mer på det. Och idag så va jag hos henne som vi ska ta över lägenhet av och hon berättade att han hade varit där igår. Hon hade ju frågat han förut om det va ok att ho gav nyckeln till mig när hon flyttade och det va ju ok. Men igår så sa han att hon inte skulle göra det. Hon blev lite ställd och berättade såklart det för mig. Jag berättade då att jag tyckte det va skumt att vi måste skicka våra uppgifter till honom när vi redan bor här.. Hon sa det att han hade gnällt om att vi ville renovera lägenheten trots att det bara va 2 år sen dom gjorde det. Och då slog det mig att han inte tänker låta oss ta den lägenheten! Så när Peter kom hem så sa jag åt honom att han skulle ringa honom direkt och fråga vad som händer. Och jag hade rätt, han tyckte vi skulle ta lägenheten under oss för den behöver renoveras och då kan vi va med och bestämma färger. Men vi skulle ha hennes lägenhet hade vi ju bestämt!! Vi har ju köpt hennes altan! Jag tror att han har missförstådt oss gällande renoveringen. För vi frågade om man fick pengar för att renovera lägenheten eftersom hon skulle få det. Och jag tror han tog det som att vi ville att han skulle betala för renoveringen oavsett vad. Men et va ju liksom bara en fråga! Skulle vi inte få betalt så skulle vi ju bekosta det själva! Han är ju riktigt snål, så begär man för mycket, för dyrt och för jobbiga saker så hittar han hellre någon annan som tar lägenheten som den är. Men Peter sa det åt han att vi tar lägenheten som den är och att vi inte kräver att den ska renoveras.

Hur som helst så hade han inte tid att prata när Peter ringde och sa att Peter skulle ringa på måndag igen. Så vi får väl se då. Men ja blir riktigt less om vi inte får den. För lägenheten under oss har ju stått tom i drygt 2 månader och dom har inte rört ett finger där inne! Så skulle vi få den så skulle den väl inte vara klar förrän år 2010! För den behöver verkligen totalrenovering! Från golv till tak! Och så blir det ju jävla massa problem att få tillbaka pengarna för altanen.. Fan vad jobbigt allt blev nu! På måndag ska jag fan kräva ett svar och att han fan inte kan ändra sig sen och att han ska skicka nya hyreskontraktet och allt ska vara klart med datum och allt som vi ska flytta in! För mamma ska ju hit och hjälpa oss flyttstäda så vi måste ju boka bussbiljetter till henne och då måste man ju veta när vi ska flytta! Jävligt less nu!!!

Andras kommentarer
Therese

Men herregud vilken idiot, så kan han väl inte göra heller!!! vilken knasis..

2008-11-14 @ 20:42:38
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Therese

E så less! Har ju packat ner det mesta nu då det har varit "klart" i 2 månader!! va ju meningen vi skulle flytta om mindre än 2 veckor!

2008-11-14 @ 21:24:20
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Camilla & Vilgot

Nej fan vad surt! Hoppas det löser sig..

Vilken dum jävel!

2008-11-15 @ 00:42:48
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll