Feber för första gången

2008-10-28 @ 08:23:09

I lördags så började Alexander bli snorig och i söndags så vart det ännu värre.. bara rann ur näsan på honom hela tiden stakaren och så tog jag tempen under dagen och det visade sig att han hade feber 38,1. Första gången han hade feber.
Jag gav han en alvedon då och sen en innan han skulle lägga sig. Och så igår så va febern borta. Han pendlar lite hela tiden tycker jag.

Söndag vid 14: 38,1 grader
Söndag vid 20: 37,8 grader
Måndag morgon: 37,5 grader
Måndag kväll: 37,9 grader
Tisdag morgon: 37,3 grader

Så febern verkar ju vara borta.. tror nog att det är tänder som spökar.

Och det va ju ett tag sen Alexander va förkyld så att ge han koksaltlösning, ta bort snoret med näsfridan och ge nässpray va absolut ingen höjdare alls!! Innan så brydde han sig inte så mycket om det och tyckte det va kul med näsfridan men nu de senaste dagarna så sprattlade han gärnet. Men sen igår kväll så bara slutade han med det och nu går det hur smidigt som helst igen! Det e skönt att slippa brottas med honom!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll