Gick inge bra alls..

2008-10-08 @ 10:37:10

Alexander sov i sitt rum i natt, so far so god. Väntade med att sätta in babyvakten till efter 23 då jag gick och la mig för att vara på den säkra sidan att batterierna skulle hålla. (Fast det står att dom håller i 12 timmar) Och så satte jag min mobil på ringning vid 08:15 om han hade vaknat och inte jag, som en säkerhet. När klockan ringde 08:15 i morse så sov han fortfarande. Vad bra tänkte jag då går jag och lägger mig igen och så får vi se om jag vaknar till babyvakten. Men ställde klockan igen 09:25 för säkerhetsskull. Klockan 09:25 ringer klockan och det är fortfarande tyst. Herregud tänkte jag, vad länge han sover i sitt rum! Men jag gick upp denna gången och gick in och tittade till honom. Då såg jag att babyvakten va borta och att Alexander låg på mage bland alla gosedjuren. Alltså hade han varit vaken någon gång mellan 08:20-09:00! Nu började jag få bilder i mitt huvud om att han ligger där och skriker sig till sömns :( Stackars min plutt! Jag hittade babyvakten under filten och den va stendöd!! Vadå att batterierna håller i 12 timmar??!?!?!?! Inte konstigt att jag inte hörde något!!

Så jag vet inte hur vi ska göra nu.. Man får väl ställa klockan vid 5-6 tiden och gå in och sätta dit babyvakten så man vet att batterierna håller. Jävla skit babyvakt! Blir så förbannad. Står det att batterierna håller i 12 timmar så ska dom väl göra det?? Speciellt vid en sån här situation!

Andras kommentarer
Sofi

Oj, va dumt!! Vi har köpt en från Topcom på Claes Ohlson som har strömsladd till den delen som står hos barnet. Själva handenheten har laddningsbara batterier, den håller kanske i 15 timmar så använder man den på dagen så måste den laddas imellan. Men det är ju inget problem, varje gång jag stänger av den så sätter jag den på laddning. Den håller hela natten. Rekommenderas! Och inte var den så himla dyr heller, 300-400 om jag minns rätt.



Den har också en räckvidd på 2 km enligt bruksanvisningen så man behöver inte vara rädd för att gå ut på balkongen och chilla, eller ut och hämta posten eller vad man nu vill göra utanför huset. Den räcker! Var till och med och hämtade en kompis vid bussen och den räckte ända dit. Skönt..

2008-10-08 @ 11:07:43
URL: http://sofin.wordpress.com
Therese

Den här har ingen strömsladd som man kan koppla in i babyvakten utan den har adapter man laddar i.. det e dåligt. räckvidden på den här är 5 km och har en massa funktioner, och då menar jag massa. Men jag tycker inte den är så bra. man måste skrika/prata högt för att det ska höras. och måste vara i närheten av munnen..

2008-10-08 @ 11:33:34
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Lena

Tror inte att det bär någon fara... Skulle han varit riktigt ledsen så skulle du ju hört honom och då skulle det ju även ha synts på honom... Alldeles rödgråten och så... Tror inte att du behöver oroa dig gumman!!



Men vilken unge till att sova =) Milla vaknar första gången vid halv 1 och då tycker jag ändå att hon sover helt hyfsat nu, för det har vart HEMSKT på natten. Rasmus var mer som din Alexander, men icke fröken Milla inte... Gaaaah!!



Massa kramar L.

2008-10-08 @ 20:20:09
URL: http://minaunderverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll