I kväll ska jag på kurs

2008-10-21 @ 13:08:28

Jag och två till från ÖF (öppna förskolan) anmälde oss till röda korsets kurs "Barnolycksfall". Det är en kurs på tre timmar (18-21) två tisdagar om hur man ska göra vid olika olyckor som inträffar barn. En sån här kurs brukar kosta runt 1000kr att gå men röda korset erbjöd detta gratis till ett begränsat antal personer och jag tog sista platsen :P Det va flera veckor sen som jag bara skulle höra om det fanns platser kvar och det fanns bara en så jag tog den.. snacka om att platserna försvann snabbt. Det är ju bra att kunna sånt när olyckan väl är framme, fast vi hoppas att det inte blir någon olycka. Så Alexander ska vara hemma med sin pappa själv ikväll.. vi får se hur det går

Andras kommentarer
mammsen

Det brukar vara bra kurser om barnolycksfall, jättebra att du går en sån kurs, för man vet aldrig när olyckan slår till. Puss o kram.

2008-10-21 @ 15:39:57

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll