Jobbig natt

2008-10-19 @ 10:53:50

Alexander har ju sovit hela nätterna utan att vakna en enda gång sen han va 2½ månad.. men igår så vaknade han vid 24 tiden när peter och jag precis lagt oss.. och han bara skrek helt hysterikt och ingenting hjälpte! Jag la över honom till våran säng och försökte lugna honom där. Tog väl 20 min innan han lugnat ner sig och tillslut somnade han. Men det dröjde inte länge förrän han vaknade då han aldrig sovit bredvid oss.. så han kröp iväg mot sin pappa och satte sig där och började slå på honom. så det va bara till att lägga honom i sin säng igen och han somnade väl efter 10 min.. sen kunde ju inte jag sova på 1½ timme för jag låg och undrade varför han vaknade och va så lessen.. så idag är det en trött mamma här!

Någon som har en fundering på vad det kan ha varit för nåt? Jag trodde först att det va en mardröm han hade haft men så hysteriskt skrik så länge kan nog inte bero på en mardröm.. sen när han låg bredvid mig i sängen så tystnade han när jag smekte han över låret.. funderade på om så små barn kan få sendrag? För när man slutade så började han gny lite igen..

Andras kommentarer
lkgj

Ha varit inne här på din blogg, titt som tätt, kul att läsa...ang barn som vakna och skriker hysteriskt, är vanligt, båda mina flickor ha varit såna, pågå i många år kan jag säga..de ända man kan göra är att försöka söva om dom igen med lite smek på ryggen, eller som du ta dom till sin säng...eller ge mat, ha jag gjort då de behövs, men visst är de jobbigt...dom är ju inne i en utvecklingsfas, mycket som händer runt om och med dom själva, så sa våran bvc sköterska då jag tog upp samma problem med henne...kämpa på,vet hur de känns... kram!

2008-10-19 @ 16:26:35

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll