Mirrors

2008-10-03 @ 11:21:04


 

 


"I KORTHET Är du också trött på den asiatiska skräckvågen? Håll i hatten – här är en nyinspelning som faktiskt går att titta på.

RECENSION I ett sista försök att få ordning på sitt liv tar Ben Carson jobbet som nattvakt på Mayflower. New York-varuhuset, som brann ner till grunden fem år tidigare, är en mörk och skrämmande plats men så mycket värre kan det ändå inte bli för ex-polisen Ben. De senaste månaderna har han fått kicken från sitt jobb efter en dödsskjutning och blivit lämnad av fru och barn. Han må knapra tabletter och slagga på lillsyrrans soffa, men han har nu i alla fall ett jobb att gå till. Trots att hans företrädare tog livet av sig på ett ytterst brutalt sätt, och trots den egendomliga varningen från dagvakten att inte stirra in i speglarna…

Men jo, Ben stirrar in i speglarna, och vad han ser är inte trevligt. Snart börjar även familjen att hemsökas av syner, ljud och oanade krafter. Var det någon som sa ”asiatisk remake”? Helt korrekt är detta en nyinspelning av något sydkoreanskt, bara i de trakterna kan de komma undan med larviga historier som denna. Något vi skräckälskare fått lära oss att leva med. Men visst är speglar betydligt mer skrämmande än, låt säga, mobiltelefoner, videoband eller andra vardagssaker som gått bananas på film det senaste decenniet? Och med en regissör som Alexandre Aja bakom ratten blir ”Mirrors” en alldeles funktionabel thriller."

 

Therese betyg: 8,5/10 Denna filmen va riktigt bra! Jag älskar ju såna filmer där det ligger något gammalt bakom som gör så att dom måste leta efter vad som verkligen hänt där ett 50-tal år tillbaka. Så den här filmen är verkligen att rekomendera! Och det va verkligen ett oväntat slut.. Så pappa, se nu klart filmen! :)


Andras kommentarer
Pappa

Jepp, det ska jag göra. Blir väl under helgen nu.

2008-10-03 @ 22:10:44
Lena

Åhhhh, vill se!!

2008-10-06 @ 10:11:03
URL: http://minaunderverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll