Lite uppdatering

2008-09-28 @ 08:53:53

Har hat fult upp de senaste dagrna.. Vi va hos veterinären med Diva i fredags för hon har haft klåda på frambenen och sen vart det utslag där oxå. Och efter att ha läst lite på internet om hudutslag på hundar så va jag säker på att det va rävskabb. Men det trodde inte Peter. Men jag hade rätt. Så nu är det behandling på henne. Badade henne i ett medel som stank 10 ggr värre än nagellacksborttagning. Men efter den första badningen så va det redan bättre. Sen återstår det två badningar med 7-10 dagars mellanrum. Så Nisse är fortfarande hos Ulla då det är dumt att utsätta honom för Diva nu när vi vet att det är rävskabb och det kan smitta. Sen efter veterinärbesöket begav jag och Alexander oss till Mammaträffen. Det va ju kul som alltid :)

Sen så igår så lagade jag ett storkok på en massa olika barnmat åt Alexander. Och direkt efter det va det bara att städa lite för det skulle komma folk hit då en skulle pierca sig. Det va över ett år sen jag piercade någon. Men det gick bra :) Förutom att hon hade VÄLDIGT hård hud så nålen gick inte rakt igenom och sen ut utan jag fick lirka igenom den och trycka som bara den! Stackars människa vad ont hon hade. Men riktigt snygg blev den! Hur rak och fin som helst och hon va helnöjd. Så man tjänade lite pengar :) Sen så tvättade jag grannens hund då hon inte kunde lyfta i henne i badkaret pga hennes skada och att hon har astma och inte tål blöta hundar. Och det gick bra. Fastän hunden inte tycker om att bada :) Men hon va inte sur på mig efter som hon tydligen hade varit på en annan som hade badat henne förut.

Idag så ska jag tvätta.. Brukar tvätta två ggr/vecka, men i onsdags så blev det ingenting för jag hade inget tvättmedel hemma. Och sen torsdag, fredag och lördag så hade jag ju fullt upp så det blev ingen tvätt förrän idag. Och idag så är det MYCKET tvätt! 3 st fulla ikea kassar. Suck.. Brukar bara vara EN då jag tvättar annars.. Men men. Nu ska Alexandes ha lite gröt.

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll