Nu är den borta!

2008-09-22 @ 20:03:06

Gud vad skönt alltså! Jag har haft sån KRAFTIG mensvärk i runt en vecka nu! Och det har bara blivit värre och värre för varje dag! Har inte ens kunnat stå eller gå för länge då värken stålar ner mot benen och gör riktigt ont om jag står eller går för länge! Men så idag så gav jag upp.. Jag och Peter hade haft en diskussion om jag ska ha kvar kopparspiralen eller inte.. Det känns ju liksom som att man slängt 200 spän rakt i sjön. Men hormonspiralen, som det då kommer bli kostar ju 1000 kr!! Det är ju inga pengar man hostar upp direkt. Men då sa Peter att jag iaf kommer komma upp i den kostnaden med tanke på hur mycket ipren och alvedon som går åt nu :) Hahha!

Men iaf så va jag på kvinnokliniken idag. Jag fick en akuttid och dom kollade om det va någon infektion som orsakade sån smärta för mig. Men det va det inte. Men hon gjorde VUL oxå för att se om spiralen satt som den skulle. Och det gjorde den. MEN, jag hade blod i magen!! Hon sa det att en del av mensen, som egentligen ska ut, hade hamnat i äggledarna och i magen!! Så inte konstigt att jag haft ont! Och så disskuterade vi om jag skulle ha kvar den eller inte. Hon sa att man kunde chansa på att det va en infektion och få antibiotika och se om det hjälper, om jag verkligen vill ha kvar den. Eller så kan hon ta ut den så sköter kroppen en ev infektion. Och jag kände det att det är lika bra att ta ut den för att ett sånt simpelt "allt kanske blir bra med antibiotika" vet jag inte hjälper mig.. är det något fel på mig så är det inget simpelt :) Jag har aldrig den turen att allt blir bra sen.. så det va lika bra att ta ut den tyckte jag. Istället för att komma tillbaka igen om ett tag och betala ytterligare 325kr för besöket. Nej tack!



Bye bye

Och så fick jag ett recept på hormonspiralen som jag kan hämta ut sjäv då hon sa att det blir lite billigare att hämta ut den själv. Fast hon trodde bara det skiljde runt 50kr. Men men, tänkte jag. Så på skojs skull gick jag på apoteket efter och skulle höra va den kostade. Men till min förvåning kostade den bara 700kr!! Vilken chock!! Va fan tar kvinnohälsovården 1000 spän för??? Kvinnohälsovården är ju liksom gratis så några 300 kr kan dom ju inte ta för att sätta in den! Så jag kommer ju tjäna 300kr på att hämta ut samma spiral själv än att betala den på plats! Helt otroligt!

Ang menssmärtorna jag hade så vet jag nu att det va pga kopparspiralen.. för efter hon tagit ut den så har jag inte haft en enda smärta alls! Inte ens en liten en! Och de enorma blödningarna jag hade försvann med. Så nu är jag BRA igen!! Gud vad skönt!!!

Andras kommentarer
Lena

Åh, vad skönt!! Jag hade också ett h**vete med kopparspiralen. Avskydde den!! Funderar med på hormonspiral. KRAM.

2008-09-22 @ 21:39:15
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Therese

skönt! jag tycker det verkar som de där spiralerna gör mer ont än nytta av vad jag hört nära och kära berätta så själv väljer jag nog p-stav...(Eller total avhållsamhet om johan e dum hahaha)

2008-09-22 @ 22:37:38
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Therese

Ja det va verkligen ett helvete med spiralen! Skönt att den är borta nu! får se hur det blir med hormonspiralen.. hoppas den funkar bättre! Men får inte sätta in den förrän om minst 2 månader :S Känns lite rötet!

2008-09-23 @ 09:52:40
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll