Nu är det klart!

2008-09-11 @ 00:54:15

Vi hade fått en annan lägenhet, rättare sagt den under oss. För vi vill hellre ha en på bottenvåningen än en trappa! Blir mycket smidigare med ALLT! Både barnvagn och hundar! Så får vi ju en stor fin altan! MEN.. så berättade Katarina, en annan granne att hon ska flytta till skåne. och hon har oxå en trea på bottenvåningen.. Men vi hade ju redan tingat den under oss, men hon ville ju gärna att vi skulle ta hennes lägenhet. Så vi skulle fundera på det iaf. Vi va där och kollade hennes lägenhet noga och det fanns lite små fel på den.. Ett stort fel va däremot tapeterna!! Inte alls i min smak!! Och jag hade gått och kollat in i lägenheten under på avstånd och bara ÄLSKAT hans tapeter!! Men Peter ville hellre ha hennes för vi har hört att den under oss är den kallaste + att det sitter två stora fläktar på utsidan precis mot väggen som tydligen hörs in ganska väl. Sen ryktades det även om att det va ett stort HÅL i hans yttedörr, att det va som att den va öppen hela tiden! Men jag ville inte bestämma mig förrän jag sett den under och hört vad som kommer fixas i den.

Och så idag så va hans flickvän i lägenheten och vi gick ner och frågade om vi fick titta på den. Herregud säger jag bara!! Vi visste att hallen inte såg bra ut alls då han hade en rottweiler/schäfer blandning som inte alls ville vara själv hemma och som rev runt i hallen när han va det.. Men den skulle dom ju få renovera. Men sen va det ju allt annat.. och då menar jag ALLT annat!! Visst, färgen på tapeterna i alla rum mva precis i min smak och så som jag skulle vilja ha det, MEN ALLA tapeter va förstörda på ett eller annat sätt! Och samma sak med alla golv! Och köket ska vi inte tala om! Och Peter va ju snabb att fråga henne om det va så att man hör fläkten som är utanför, och det sa hon att man gör, speciellt när man ska sova. Men yttedörren va det inge fel på förutom att handtaget saknades! Drog inte ens ur det ju! Så vad grannarna fått det i från vet jag inte..

Så jag fick väl ge mig.. Katarinas lägenhet är ju den som är i bäst skick och den som är varmast. Men tapeterna i köket och Alexanders blivande rum gör mig deprimerad!! I Alexanders rum är det värst! Där inne är det FEM nyanser av GRÖNT!! Fyyyy faaan! Och köket har en amatör tapetserat så det e bubblor i tapeten. Så dom två rummen blir dom första att fixa! Köket måste vi ju tapetsera om för man kan ju inte måla bort bubblorna.. Men Alexanders rum vet jag inte.. trodde man måste tapetsera om det med då det är en bård i mitten, men hon sat att det ska gå och spakla över och under den så den inte sticker ut så är det bara att måla över. Men vi får se. Det blir ju dyrt det här.. Renoveringen i lägenheten under skulle ju hyresvärden stå för för den är ju totalförstörd och då skulle man få som man velat iaf.. Men när Katarina pratade med hyresvrden idag så verkade han inte ens veta hur dåligt skick den va i.. Och den skulle nog inte blir färdig detta året!
Så vi kommer flytta till andra trappingången. Vi ska även köpa allt på hennes altan för 1000kr, alltså allt hon fixat där. Hon har ju lagt trä över hela golvet och satt upp ett jättefint staket (som hon betalade 2500kr för)+ kompostgaller så inte hundarna kommer ut då hon själv har hund. Sen får vi oxå en massa andra saker så som hennes grill, träningsmaskiner och byråar :)

Så 1/12 ev lite tidigare så ska vi flytta! Så alla som känner oss, börja kavla upp ärmarna och förbered er på tunga lyft :)

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll