Vill inte ha flaskan längre :(

2008-09-11 @ 21:06:48

Varje kväll då jag gett Alexander välling har han bara ätit runt 50 ml.. spelar ingen roll hur länge sen det va han åt heller. Och så tidigare i eftermiddags så va han riktigt grinig och bara grät hela tiden i 45 minuter så jag insåg att det inte kommer gå att ge honom sin middagsmat så jag värmde på 200 ml ersättning och gav honom.. men samma sak där. han åt bara 50 ml sen vägrade han mer! Så värmde jag på hans middag iaf då han va på bättre humör och det åt han glatt upp alltihop! Det är samma sak på mornarna. Värmer alltid på 150 ml, då jag vet att det är max det han äter, men oftast äter han bara runt 70 ml. Sen äter han gröt en timme efter. Nu börjar jag få lite smått panik här.. tänk om man någon gång befinner sig i en situation där det inte går att ge han mat utan han bara kan få ersättning eller välling.. vad gör man då?? Han verkar inte vilja ha flaskan längre :/ Det är bara mat som gäller nu

Andras kommentarer
Anita

Hej familjen, vad söt han är!! Vilken solstråle:) Att han redan kan säga hej ...Jätteduktig!! hoppas jag får träffa honom snart:) Ha det så bra kramar Anita kusin P.s vilken fin blogg

2008-09-11 @ 22:15:20
Sofi

Jag har inget supertips.. men har du provat ett större hål i nappen? Vi bytte upp lite för tidigt (än vad som står på förpackningen till napparna) till Elis och då åt han faktiskt lite mer.

2008-09-12 @ 07:49:17
URL: http://sofin.wordpress.com
Pappa

...Då ger du honom vällingen med en sked, mugg el. likn. om du är i den situationen. Lite bökigare kanske, men en annat sätt helt enkelt. Man måste luras lite ibland, när det behövs :-)

Kramizar på er

2008-09-12 @ 09:07:00
Therese

Sofi: Vi har ju x till välling och nr 2 till ersättning.Han gillar inte när det kommer för mycket när det gäller ersättningen, då sätter han i halsen och vill inte ha mer.



Pappa: Ja.. men då skulle man ju lika gärna kunna ge han mat, om man ändå måste ge välling med sked.

2008-09-12 @ 09:12:24
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Therese

vill han inte ha flaskan så ge mat istället, välling finns bara i sverige andra länder har gröt iställe, och ersättning behöver han inte mer om han äter mat istället ;-)

om han bara vill dricka så kan man hoppa över ett mål bara, e han tillräckligt hungrig så äter han...annars får man väl ringa bvc...

2008-09-12 @ 11:41:21
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Therese

Väntar otåligt på nästa inlägg :-)

har inget anat å göra än läsa bloggar på dagarna... ;-)

2008-09-14 @ 23:09:27
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Therese

händer inget här, något som hänt eller e datan paj? ;-)

2008-09-16 @ 17:09:52
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll