06:20

2009-04-02 @ 10:35:06

Tro det eller ej men det var den tiden Therese gick upp idag!
Ja du såg rätt 06:20! Jag var tvungen att gå upp då för att skjutsa Peter till jobbet då han började 06:45. Sen när jag kom hem vid 7 tiden så var det ju ingen mening att gå och lägga sig! Skulle bara bli ännu tröttare om jag gjorde det så jag gick ner i tvättstugan och började tvätta. Alexander vaknade vid 8 tiden idag. De senaste dagarna jag har lämnat honom på dagis så har jag fått väcka honom vid 8:30 för han inte vaknat, och han blir INTE glad när man väcker honom! Vilket morgonhumör! Men idag så slapp jag ju det som tur var och det var inget stress heller, vilket var skönt.
Efter att jag lämnat honom på dagis vid 9 så åkte jag hem och packade in Diva i bilen. Vi åkte ut till skogen och lekte gärnet ett bra tag, bara matte och Diva. Nisse fick stanna hemma. Mötte en hund på avstånd, men Diva såg den men satt bara och tittade. Så inga utfall idag heller (än så länge) :P Köpte en boll med snöre åt henne igår som vi testade och den älskade hon. Hon är inte så mycket för leksaker eller att leka så mycket. Det har hon aldrig varit så jag hade slutat lekt med henne. Men har tänkt på en del grejer gällande just det där med leka.. Eftersom hon inte velat leka så har jag inte gjort det med henne heller, utan då blir det hon som kommer till mig när hon vill leka och då har jag ju lekt med henne men det är ju helt galet fel. Nu när man tänker efter så inser man ju det.. Det är ju inte meningen att hon ska bestämma när vi ska leka utan det är ju jag som ska bestämma det samt när den ska sluta. Så från och med nu så bestämmer JAG när VI SKA leka och sluta leka. Observera VI. Självklart får hon leka själv när vi är ute och går men hon ska ju inte bestämma när VI ska leka tillsammans.

Borde ta och plugga lite men är så trött i huvudet.. får se om jag tar det nu eller om det blir ett senare projekt. Jag är så less på det där så jag spyr snart!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll