Blev lite mer än bara in till stan

2009-04-05 @ 00:38:14

Köpte en skitcool keps åt Alexander och 2 pack strumpor. Sen kom Peter ner på stan vid 13 och vi åt lunch. Sen skjutsade jag honom tillbaka till jobbet och tänkte åka över till Ansi och sola i hennes trädgård, men hon sov än då hon jobbade natten så då åkte jag och Alexander till Bredaryd hem till Jörgen och Paola samt bus kusinerna. Jörgen hade ringt Peter innan och bjudit över oss men Peter jobbade ju, men då tyckte jag att jag och Alexander kunde åka dit själva. För det var sånt härligt väder och då tycker jag man kan vara ute och hitta på nåt, och det är roligare om man är fler.
Alexander galningen sprang runt på deras gräsmatta och smet runt huset hela tiden så hans mamma blev alldeles svettig av att jaga honom. Sen visade Alexander sina talanger och gick/drog sig upp för rutchkanan, och då menar jag rutchkanan! Inte trappan upp!
Så grillade vi fläskfilé och åt med klyftpotatis. Mycket gott tyckte både jag och Alexander. Efter det var det dags att åka och hämta Peter. Vi vart lite sena så Peter gick till Ulla efter han slutat och väntade där. Och vi var där tills kl 21.. kom hem runt 21:30 och då hade hundarna (läs NISSE) lyckats öppna tunnan med mat och ätit ganska mycket.. så nu blir det ränneskit. Diva tror jag inte har fått äta då Nisse säkert vaktat den och Diva visade att hon ville ha mat efter vi varit ute med dom och det skulle hon inte visa om hon ätit mycket mat. Dessutom har ju Nisse matförsvar så han har nog vaktat den så Diva inte kunnat ta. Men nu blir det ingen mat till Nisse varken idag eller i morgon, med tanke på hans känsliga mage.

Så det har varit en fullspäckad dag och Alexander sov bara i bilen i 30 minuter vid 14 tiden så han var ganska slut. Speciellt då han sprungit så mycket idag. Det är hans mamma också och ska faktiskt lägga sig nu.. Nej nu vaknade Alexander ledsen igen.. andra gången ikväll. Tand på g! Den andra uppe.. Stackarn. Eller inte.. han somnade om igen.

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll