Dumle muffins

2009-04-07 @ 00:35:23

14 st (stora muffinsformar ca 8 st)

2 dl strösocker
125 g margarin
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
4 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 dl mjölk
14 st Dumle-kolor

Vaniljströssel
1 dl vetemjöl
3/4 dl socker
2 tsk vaniljsocker
50 g smält smör



Sätt ugnen på 225°C. Vispa socker och matfett poröst, tillsätt äggen ett i taget under omrörning. Blanda vaniljsocker, bakpulver och vetemjöl. Rör ner mjölblandningen samt mjölk, blanda till en smet. Fyll muffinsformarna till hälften med smeten, lägg en Dumle-kola i vardera muffinsform. Blanda alla ingredienser till strösslet och strö detta över muffinssmeten i formarna. Grädda mitt i ugnen ca 15 min.


Andras kommentarer
mammsen

Muffins i all ära men var är korten på Alexander?

2009-04-07 @ 07:50:40
Ansi

Dom var så j-la goa`, TACK!!!!!!!!!

2009-04-07 @ 09:57:49

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll