Första hårklippningen

2009-04-29 @ 00:09:29

När jag badade en väldigt sandig Alexander så tog jag fram hårsaxen och klippte topparna lite på honom. Han började få ganska långt hår. Det syns inte så mycket då han har lockar i nacken som "kullar upp" håret men när han har blött hår så går nackhåret till axlarna alltså. Och så började vissa delar av luggen komma ner för ögonen så det var dags att klippa. Det gick ganska bra tycker jag! En annan fördel med lockigt korkskruvat hår är att man i alla fall inte ser om klippningen är sne eller ojämn för det lockar ju till sig :) Men jag tycker det såg bra ut ändå. Klippte inte så jätte mycket då han har så fina lockar i nacken :) Men det blev säkert 2-3 cm där i alla fall. Så det var behövligt.

Andras kommentarer
mammsen

Du sparde väl en lock till hans bok?

2009-04-29 @ 07:46:13
Camilla

Nu förstår du kanske varför jag inte slänger ut pengar gå till frisören. Hur snett de än klipper så syns det inte därför är klippningen mammas jobb :P

2009-04-29 @ 08:21:17
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Therese

Mamma - Ja det gjorde jag! Har redan tejpat in det.



Camilla - Haha. Ja det är klart, men jag plattar mitt hår ofta så då syns det mer på mig :P Skulle inte vara så snyggt då.

2009-04-29 @ 09:55:28
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Camilla

Haha nej chokladbollar skulle jag inte heller kunna låta bli. Jag bakade ju en massa bullar igår men det har jag inga svårigheter att låta bli. Både Linus och jag hade vägning och mätning här hemma idag så nu tävlar han och jag om vem som tappar mest på 1 månad :D Så nu jävlar!!! Mohahaha jag ska vinna :D

2009-04-29 @ 10:13:50
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Camilla

Ja det tycker jag att vi ska göra. Vi kan väll ta en tur till apladalen?

2009-05-01 @ 08:25:00
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll