Träning med Diva

2009-04-01 @ 21:45:33

Idag så var det dags att börja träna Diva. Ansi och Ingela har mig och Diva som projekt till deras "examen" i hundinstruktör utbildningen. Det gick mycket bra tycker jag! Diva är en fantasktisk hund när hon sätter den sidan till och efter dagens träning så ser jag faktiskt hopp för henne! Det största problemet är ju att hon är agressiv mot andra hundar (trodde jag).. Men när vi var på brukshundsklubben och tränade så var det andra hundar där och hennes ökända utfall existerade inte Hon tittade mest bara. Jag tror hon är lite schizofren.. De gånger vi varit på klubben har hon inte brytt sig om hundar, men möter vi en hund hemma så blir det hus i helvetet. Folk tror att hon är agressiv men jag har alltid trott att hennes utfall beror på att hon inte vet hur hon ska bete sig. Det är ju inga arga skall hon ger utan det är mest pip men det är ju jobbigt att hon rycker i kopplet och ställer sig på bakbenen och beter sig så ändå. Sen är det väl för att det är på hemmaplan. Detta är hennes revir, då är det ju skillnad. Men nästa gång (på måndag) så ska vi vara här på hemmaplan och träna så får vi se hur det går. Jag fick även två läxor att träna på tills nästa gång och jag har redan börjat med den ena, kontaktövningen (BRA VA ANSI?? :P )
Så summan av kardemumman efter dagens träning är väldigt positiv. Nu tror jag att det finns hopp även för oss! Det SKA bli pli på Diva nu. :)

Andras kommentarer
Ansi

Det är en väldigt trevlig hund du har, hon är med all säkerhet inte aggressiv, mer osäker! BRA att du gör dina "läxor"!!!!! Kram

2009-04-02 @ 09:51:46

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll