Anledningar till att vi inte vill bo kvar

2009-08-07 @ 21:10:08

Som jag skrev i tidigare inlägg så lär vi inte bli kvar här i lägenheten så länge till.. Det har blivit för mycket här nu. Allting har varit perfekt tills nu. Det hela började med att i fick en ny granne, vägg i vägg med Alexanders rum. En tjej på 19 år.. Bara det är en anledning då det lär bli livade fester där. Hon har redan haft en inflyttningsfest och den hördes ganska väl! Sen ska hon ta en problem hund för hon tror att hon är "kvinnan som kunde tala med hundar".. Yeah right! Sen blev hennes två killkompisar intresserade att ta en lägenhet här då det var så billigt så dom bor nu i våran gamla lägenhet. Två unga killar i typ samma ålder som henne.. Ännu större anledning att flytta! Sen.. så har det även flyttat in en kvinna med sina tonårsbarn i lägenheten under de unga killarna.. Med TVÅ BERNER SENNER HANAR!! Som hon för övrigt inte verkar ha någon pli på! Dom skäller från morgon till kväll! Sen har jag sett henne gå ut med dom och det var ingen vacker syn.. Det var snarare dom som släpade henne, och att då möta dom ute med Nisse eller Diva... Jag tror inte en sekund på att hon skulle orka hålla i sina hundar då. Sen någon gång nu i augusti ska vi få ytterligare en till granne i polackernas gamla lägenhet, snett ovanför oss.. Undrar hur många hundar och vilka hundraser dom har? Eller om det är ett gäng festande ungdomar? Jag chansar på tre pitbulls! Två tikar och en hane kanske?

Nu kanske ni fattar varför vi inte vill bo kvar här.. Det har helt enkelt blivit för mycket nu. Det var så perfekt innan, förutom våra gammel grannar som beter sig som att dom äger huset och tvättstugan.. Men dom skulle ju ändå dö snart då båda säkert är över 90 år och sjuka. Det är för mycket festande ungdomar här nu.. Och för mycket hundar! Det är redan oerhört mycket hundar i Hörle, men vi var dom enda i vårat hus med hundar och nu är det två till.. Nej. Nu är vi less på detta! Helst skulle vi vilja hyra ett hus någonstans, men det är inte lätt det. Det är inte ens lätt att hitta en lägenhet i dagsläget! Och dom som finns är på utlänningsområden,, nästan 2000 kr mer i hyra i månaden, eller flera trappor upp utan hiss. Jag önskar att jag hade varit milijonär för då hade jag köpt det här huset som är till salu och kickat ut alla störobjekt! Och samtidigt få in pengar för folks hyra! Men jag hade noga gått igenom folk som vill flytta in, inga med hundar eller ensamma ungdomar!! Lugna fina människor helt enkelt :) Men.. Dream on Therese!

Andras kommentarer
Therese

det suger när det blir sådär, vi letar å letar efter nåt liiite närmare dagis (har 2,7 km nu) och utan trappor, men så har vi ju anmärkningar så vi har svårt att få även det värsta rucklet typ, sökte 2 st häromdagen men vi hade inte en chans, å finnvedsbostäder har för höga krav på borgenären så vi känner ingen som tjänar så mkt som de begär, jag hatar detta...

2009-08-07 @ 22:23:24
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Therese

Vi har anmärkningar på boende men vi har skött de två senaste exemplariskt och vi har inte fått nån mer anmärkning på snart två år, det borde dem också titta på, det visar ju att vihar skärpt oss ju, men ett år till av pina för mig, j har ju fortfarande skuldsaldo men inte jag så det blir jag som får stå på allt sen..

2009-08-08 @ 10:00:10
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll